۰ نفر

ممنوعیت دریافت وجه از اولیا در زمان ثبت نام مدارس

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۱۱
کد خبر: 441997
ممنوعیت دریافت وجه از اولیا در زمان ثبت نام مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «خوانا» از مهر 99گفت: روی مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن در کلاس اول حساسیت و تاکید داریم و دغدغه خانواده‌ها هم همین است. طرح خوانا بر تقویت این مهارت‌ها متمرکز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده با اشاره به آغاز ثبت نام مدارس از ابتدای خرداد، اظهار کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام را 22 اردیبهشت ماه به استان‌ها ابلاغ و سعی کردیم چالش‌هایی که سال گذشته وجود داشت را تا حد امکان پوشش دهیم. شیوه نامه امسال به طور خاص با توجه به شرایط کرونایی تنظیم شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم ثبت نام دانش آموزان ابتدایی تا ۳۱ مرداد به پایان برسد و اطلاعات دانش آموزان وارد سامانه «سناد» شود. با توجه به آیین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی در زمان ثبت نام مجاز نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به روال سال‌ گذشته برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون ورودی برای دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع است، گفت: دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان ملزم به انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

وی همچنین با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «خوانا» از مهر ماه امسال، گفت: تدوین بسته‌های یادگیری طرح خوانا در حال انجام است. تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرات و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی در این طرح دنبال می‌شود. روی مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن در کلاس اول حساسیت و تاکید داریم و دغدغه خانواده‌ها هم همین است.

حکیم‌زاده افزود: تلاش ما در همین راستا است و در ارزیابی پایانی کلاس اولی‌ها این قید را در دستورالعمل ابلاغی گذاشتیم که علاوه بر معلم، مدیر هم باید تایید کند که بچه ها مهارت خواندن و نوشتن پایه را فرا گرفته‌اند. این کار هم باید به صورت شفاهی و هم کتبی انجام شود.