۰ نفر

افزایش 54درصـدی حقوق معلمان

۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۲۶
کد خبر: 441030
افزایش 54درصـدی حقوق معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مورد وضعیت نیروی انسانی اظهار کرد: در حوزه تأمین منابع انسانی در آموزش ‌و پرورش با وجود اقدامات زیادی که انجام‌شده اما بازهم یک سری موانع وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تشکر از حمایت مالی دولت از آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: اگر حقوق اسفند سال 98 را با حقوق اسفندماه 97 مقایسه کنیم در حدود 54.7 درصد رشد مثبت داشته که این نگاه مثبت دولت را به آموزش‌ و پرورش نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: مدیریت فرایند نیروی انسانی شامل تمام موارد مربوط به جذب نیرو تا بازنشستگی افراد را در یک سازمان در بر می‌گیرد. از سال 98 تا سال 99 حدود یک میلیون نفر به جمعیت دانش آموزان اضافه ‌شده اما در مقابل حدود 100 هزار نفر بازنشسته شدند و با پیش‌بینی انجام‌شده، افزایش دانش آموزان و بازنشستگی همکاران تا سال 1403 ادامه دارد.

الهیار ترکمن گفت: با راهکارهایی از جمله حق التدریس شاغلان و بازنشستگان، نیروهای خرید خدمات، استفاده از معلمان تمام وقت، تدریس مدیران و معاونان در مدارس و استفاده از سرباز معلمان قادر به جبران این کمبود تا حدی هستیم ولی در این خصوص نیاز به استخدام نیرو و اختصاص ردیف استخدام از طرف سازمان بودجه و برنامه هستیم.