۰ نفر

تدوین سرفصل‌های برنامه آموزش مجازی معلمان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۲۵
کد خبر: 440061
تدوین سرفصل‌های برنامه آموزش مجازی معلمان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تدوین سرفصل‌های برنامه آموزش مجازی ویژه معلمان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضوان حکیم زاده درباره آموزش معلمان در فضای مجازی برای سال تحصیلی آینده گفت: ضبط ویدئوهایی را برای تدریس به معلم در فضای مجازی آغاز کردیم و همچنین بسته‌هایی را نیز تهیه شده است که از طریق پرتال آموزش و پرورش و سامانه شاد به آنها ارایه می‌شود.

وی افزود: در این برنامه به معلمان آموزش داده می‌شود که پیش و در حین تدریس در فضای مجازی چه اقداماتی باید انجام دهند و بازخورد و ارزیابی‌ها باید چگونه باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به هر حال مختصات در فضای مجازی با تدریس در کلاس حضوری متفاوت است، از این رو سعی شده آموزش هایی برای معلمان در نظر گرفته شود و امیدواریم که این آموزش‌ها تداوم یابد.

آموزش از راه دور گامی برای تحقق عدالت آموزشی

حکیم‌زاده همچنین درباره فعالیت‌های آموزشی و عدالت آموزشی در زمان شیوع بحران کرونا افزود: شیوع کرونا اتفاقی بود که تمام جهان را درگیر کرد و با وجود مشکلاتی که داشت فرصت‌هایی را نیز به وجود آورد.

وی افزود: شرایط بحرانی شیوع کرونا فرصت استفاده از فضای مجازی را برای یادگیری دانش آموزان و دانشجویان مهیا کرد، بطور مثال بسیاری از دختران دانش آموز در مناطق محروم و خاص پس از گذراندن دوره ابتدایی امکان ادامه تحصیل به دلیل مشکلات خاص خود را نداشتند اما فضای مجازی و آموزش از راه دور این امکان را مهیا کرد که آنها بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش هماهنگی ‌های لازم را با صدا و سیما انجام داده تا برنامه‌های تلویزیونی را به صورت مداوم ادامه دهند و در دسترس همه دانش آموزان باشد و همگی بتوانند از تمامی محتوای کتاب‌ها بهره مند شوند.

حکیم‌زاده ادامه داد: با استفاده از فضای مجازی تحقق عدالت آموزشی پیش بینی می‌شود، همچنین یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه هم تامین شرایطی است که دانش‌آموزان در مناطقی که به اینترنت یا وسایل هوشمند ارتباطی مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند دسترسی ندارند نیز بتوانند از امکانات لازم بهره مند شوند.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش به دنبال این است که دسترسی تمامی دانش آموزان به اینترنت و وسایل هوشمند ارتباطی در جهت عدالت آموزشی محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ضبط برنامه‌های آموزشی تلویزیونی به واسطه معلمان با تجربه این امکان را مهیا می‌کند تا دانش آموزان در دورترین نقاط هم از شیوه تدریس این معلمان بهره مند شوند.

حکیم‌زاده افزود: مصمم هستیم بیشتر از گذشته به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد نسبت به شناسایی راهکارهای اختصاصی متناسب با دوره تحصیلی و مناطق برای تحقق عدالت آموزشی اقدام کنیم.