۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش از سامانه مهر مدارس رونمایی کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸
کد خبر: 439014
وزیر آموزش و پرورش از سامانه مهر مدارس رونمایی کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوب است دانش‌آموزان ما در کنار آموزش علوم و ریاضی بیاموزند که در امور اجتماعی‌شان سهیم باشند گفت: سامانه مهر مدرسه را طراحی کردیم و هدفمان این است با کمک خیران، همه مردم ایران را به همکاری در امر خیر مدرسه‌سازی دعوت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین رونمایی از سامانه مهر مدرسه با بیان اینکه امیدوارم انگیزه‌های قوی برای امر خیر مدرسه سازی روزبروز شکوفاتر باشد گفت: نیاز ما به خیرین منحصرا نیاز مالی نیست. آن چیزی که خیرین برای ما به ارمغان آوردند این است که کارشان جزء تفکیک ناپذیر تعلیم و تربیت و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: دانش آموز از این رهگذر می‌آموزد که چگونه شرافتمند و عزتمند زندگی کند و روی پای خودش بایستد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش نیاز این کار خیر، تقویت همدلی، مشارکت و حضور در موضوعات اجتماعی است گفت: خیرین با گام نهادن در این مسیر دارند این فرهنگ را اشاعه می دهند که بسیار کارساز و تعیین کننده است؛ آنها سرمایه اجتماعی را افزایش می دهند.

حاجی میرزایی ادامه داد: هیچ سرمایه‌ای بالاتر از میزان اعتماد مردم نیست. سرمایه‌های طبیعی و فیزیکی به مدد سرمایه‌های اجتماعی جان می‌گیرد و کار خیر، گام مهمی در جهت تقویت سرمایه اجتماعی است. خیلی خوب است که خیرین به ما کمک می‌کنند اما باید بتوانیم این سفره را گسترده‌تر کنیم که همه ملت مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه خوب است دانش آموزان ما در کنار آموزش علوم و ریاضی بیاموزند که در امور اجتماعی شان سهیم باشند گفت: این سامانه را طراحی کردیم و هدفمان این است با کمک خیران، همه مردم ایران را به همکاری دعوت کنیم. مهم نیست هرکسی چقدر کمک می‌کند اما مهم این است که همه کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حادثه کرونا همه دنیا در برابر پرسش‌هایی قرار گرفتند که باید به آن پاسخ می دادند. برخی کشورها برخورداری مالی داشتند اما جامعه ما در شرایط سخت تحریمی قرار گرفته و در این مسابقه جهانی شرکت کرده و افتخارآفرین ظاهر شده است. در آینده از این حس ملت ایران و همنوایی و همکاری و مشارکت صمیمانه آنها قصه‌های زیادی گفته خواهد شد زیرا در این شرایط سخت کار بزرگی انجام دادند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: زکات هر محتوایی که یک فرد از پایه اول ابتدایی آموزش دیده این است که آجری را روی آجر بگذارد تا وضع فضای آموزشی ما بهتر شود.