۰ نفر

مشکلات معلمان مدارس غیرانتفاعی در میانه بحران کرونا

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
کد خبر: 438931
مشکلات معلمان مدارس غیرانتفاعی در میانه بحران کرونا

معلمان مدارس غیرانتفاعی کشور از عدم پرداخت دستمزد خود در برخی از این مدارس انتقاد کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، جمعی از معلمان آزاد، از عدم پرداخت دستمزد خود در ماه‌های بعد از آمدن کرونا خبر دادند. این معلمان که در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تدریس هستند، می‌گویند: برخی از این مدارس، از زمان بحران کرونا، دستمزد معلمان خود را نپرداخته‌اند؛ این درحالیست که در برخی دیگر از مدارس غیرانتفاعی دستمزد ساعتی معلمان به حساب آنها واریز شده است.

معلمان مدارس غیرانتفاعی با بیان اینکه ما نیز مانند معلمان رسمی در این ماه‌های کرونایی، با استفاده از فضای مجازی و نرم افزار شاد، مشغول تدریس به دانش‌آموزان بوده‌ایم، از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود انتقاد کردند و گفتند: در شرایط عادی نیز دستمزد ما بسیار کم است؛ ما حداقل حقوق وزارت کار را به صورت ساعتی می‌گیریم؛ در ایام تعطیلات و تابستان نیز به ما دستمزد نمی‌دهند؛ اما اکنون که در شرایط بحرانی قرار داریم و مشکلات معیشتی به خاطر گرانی اقلام ضروری زندگی دامنگیر ما شده، توقع داریم دستمزد ما را به موقع بپردازند.

این معلمان می‌گویند: علت تاخیر در پرداخت دستمزد، آماده نشدن صورتحساب‌ها و یا تعطیل بودن مدارس عنوان شده؛ درحالیکه ما در تمام این مدت مشغول به کار بوده‌ایم.

معلمان آزاد که منبع در آمد دیگری به جز دستمزد ساعتی خود ندارند، از مقامات مربوطه درخواست دارند به موضوع ورود کرده و مدارس را به پرداخت به موقع دستمزد مجاب کنند.

یکی از این معلمان می‌گوید: من در سه مدرسه تدریس دارم؛ دو مدرسه دستمزد من را پرداخته‌اند اما مدرسه دیگر از بعد از سال، پولی به حساب من واریز نکرده است.