۰ نفر

کاهش یک‌ساله دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
کد خبر: 438360
کاهش یک‌ساله دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از تصویب طرح «3 ساله شدن دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه هیأت امنای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیا درباره «طرح 3 ساله شدن دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان» اظهار کرد: این طرح در جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب شد.

وی ادامه داد: طرح 3 ساله شدن دوره کارشناسی از یک سال پیش در جریان بود منتها با تغییر وزیر به تأخیر افتاد که در هیأت امنای جدید مطرح و تصویب شد البته منوط به اینکه هماهنگی‌های لازم را با وزارت علوم برای این کار انجام دهیم.

روشندل اضافه کرد: با ادغام برخی دروس، ارائه 20 واحد در ترم و استفاده از ظرفیت 2 ترم تابستان می‌توانیم دوره کارشناسی را به جای 4 سال در 3 سال تمام کنیم که برنامه‌اش آماده است و به محض امضا شدن مصوبه هیأت امنا، مکاتبه از سوی رئیس دانشگاه فرهنگیان با وزیر علوم صورت می‌گیرد تا بررسی شود و اجازه دهند در راستای اقتصاد تربیت معلم، حتی به صورت آزمایشی دوره 3 ساله را شروع کنیم. 

وی با بیان اینکه این طرح مستلزم این است که دانشجومعلمان به جای 6 واحد در تابستان، 10 واحد بتوانند اخذ کنند، گفت: البته واحدها را از حدود 155 واحد به 140 واحد تقلیل دادیم و واحدهایی که همپوشانی داشتند، ادغام شدند و می‌توانیم به شکل ارئه 20 واحد در ترم و ظرفیت 3 ترم تابستان(هر ترم 6 واحد) هم اجرا کنیم.