۰ نفر

معیار دسته بندی شهرها به کم خطر و پر خطر چیست؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۸
کد خبر: 437490
معیار دسته بندی شهرها به کم خطر و پر خطر چیست؟

تقسیم بندی شهرها به مناطق کم خطر و پرخطر بر اساس تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معیار دسته بندی شهرها به کم خطر و پر خطر تشریح کرد.

عباسعلی درستی  روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلوزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: تقسیم بندی شهرها به مناطق کم خطر و پرخطر بر اساس تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها است.

وی اضافه کرد: وضعیت شهرها بر اساس تعداد مبتلایان در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آن شهر به دو دسته پرخطر و کم خطر دسته‌بندی می‌شود.

وی گفت: تعداد بستری‌های هر شهر در هفته گذشته باید هفت نفر و در هفته جدید یک نفر باشد و این معیار در تمامی هفته‌های جدید نسبت به هفته‌های گذشته صادق است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: کم خطر باقی ماندن یک شهر بستگی به عملکرد مردم دارد و تقسیم بندی در شهرهای کم خطر یا پر خطر بسته به رفتار مردم ممکن است در هر هفته تغییر پیدا کند.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت معیارهای فاصله گذاری اجتماعی و ادامه کسب و کارها و رفت و آمدهای مردم بر اساس اصول بهداشتی از دیگر شروط کم خطر باقی ماندن شهرها به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: ویروس در تمامی نقاط استان گسترش یافته است و از مردم خواهش می‌کنیم تا با ما همکاری کرده و برای کنترل بیماری اصول بهداشتی را رعایت کنند.

درستی گفت: با توجه به برقرار بودن فعالیت عمده صنوف و مغازه‌ها پروتکل‌های بهداشتی باید از طرف مراجعه کنندگان و هم مردم باید رعایت شوند.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر در شهرهای کم خطر نماز برپا می‌شود، باید با تعداد کم و محدود و رعایت فاصله مورد تایید و بهداشتی فردی برگزار شود و نمازگزاران مهر و ساده شخصی به همراه داشته باشند.