۰ نفر

استاندار خوزستان: مردم رعایت نکنند، قرنطینه اعلام می‌کنم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۵:۴۵
کد خبر: 437320
استاندار خوزستان: مردم رعایت نکنند، قرنطینه اعلام می‌کنم

به دنبال افزایش شیوع کرونا در خوزستان از شهروندان خوزستانی خواسته شده بار دیگر در خانه‌ها بمانند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، «غلامرضا شریعتی»، استاندار خوزستان  با بیان این خبراظهار داشت: در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از طرف شهروندان ناچار خواهیم شد قرنطینه را دوباره در شهرهای استان اعمال کنیم.  وی با اشاره به افزایش این بیماری در استان گفت: افزایش تشخیص بیماریابی در استان از دلایل بالارفتن آمار کرونایی‌ها بوده است. به دلیل زیاد شدن تعداد آزمایشگاه‌هایمان میزان تست گرفتن از افراد نیز افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده بیماریابی‌های ما نیز زودتر و زیادتر انجام شود. در واقع قبلاً یک آزمایشگاه داشتیم اما درحال حاضر این تعداد به 5 آزمایشگاه افزایش پیدا کرده و این مسأله تعداد بیماریابی‌های ما را در استان افزایش داده است.

وی تصریح کرد: بیماری که با علائم کرونا بستری می‌شود از تمام دوستان و آشنایانی که با وی در ارتباط بودند هم تست گرفته خواهد شد و در صورت مثبت بودن تست آنها باید 14 روز در خانه قرنطینه شوند. اما اینکه تعداد بیماران بستری با وضعیت وخیم در بیمارستان‌های استان افزایش پیدا کرده باشد، صحت ندارد همچنین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هم در استان رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

به گفته استاندار خوزستان، برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان ۱۱۰۰ تخت پیش‌بینی شده بود در حالی که اکنون تنها ۳۸۰ تخت از طرف این بیماران اشغال شده است، پس این آمار نشان می‌دهد کرونا در استان تحت کنترل است و در واقع با افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها میزان بیماریابی نیز بالا رفته است. وی از مردم خواست هنگام خروج از منزل تمام موازین بهداشتی و نکات ضروری را رعایت کنند و تا حد ممکن از خانه خارج نشوند و از ترددهای غیرضروری در خیابان‌ها اجتناب کنند.