۰ نفر

تدابیر آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۵
کد خبر: 436462
تدابیر آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات

با حضور معاون وزیر و اعضای شورای معاونان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد گفت: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش‌آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.

وی افزود: ۱۸۱ دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش‌آموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیم بندی شوند.

وی گفت: ۳۴۵ دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه‌ای طراحی شود.

وی عنوان کرد: ۵۶۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه‌ای برای آنان برگزار شود.

معاون وزیر با بیان اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی» از مهمترین طرح‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است افزود: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه‌ها و کاهش تعداد مراجعان به ستاد ملی کرونا داده شده است.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید مشخص شود افزود: در تهیه دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی استلزامات قانونی طرح و همچنین استلزامات مالی کار باید مشخص شود.