۰ نفر

استقرار پلیس مترو در گیت‌های ورودی

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبر: 436104
استقرار پلیس مترو در گیت‌های ورودی

رئیس پلیس مترو از استقرار مأموران پلیس در گیت‌های ورودی مترو و تذکر و راهنمایی به مسافران در راستای تهیه و استفاده از ماسک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ سرهنگ سعید عطاءالهی رئیس پلیس مترو پایتخت در خصوص اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک در مسافران مترو و چگونگی نظارت بر اجرای این طرح اظهار داشت: پلیس مترو نیز به همراه سایر عوامل انتظامات در ورودی گیت‌ها مستقر شده و برای حفظ سلامت مسافران و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرای طرح جدید را در دستورکار دارد.

رئیس پلیس مترو پایتخت تصریح کرد: از صبح امروز اجرای طرح حضور مسافران با ماسک در مترو اجباری شده و عوامل انتظامی نسبت به کنترل مسافران موارد لازم را اجرا کرده و از ورود مسافرانی که ماسک به صورت نداشته باشند، ممانعت به عمل می‌آورند.

سرهنگ عطاءالهی اعلام کرد: اگرچه داشتن ماسک از سوی بسیاری از مسافران رعایت شده و استقبال خوبیاز طرح مذکور در ایستگاه‌های صادقیه، امام خمینی (ره)، تئاتر شهر و انقلاب داشتیم، اما افرادی نیز حضور داشتند که ضمن ابراز بی‌اطلاعی، پس از مشورت و توجیه توسط عوامل مترو نسبت به تهیه ماسک از غرفه‌های فروش ماسک اقدام می‌کردند.

وی گفت: پایانه جنوب ایستگاهی بود که بیشترین تعداد مسافران را داشت که از اجباری بودن ماسک ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند، چرا که این دسته از مسافران از شهرستان‌ها به تهران مراجعه کرده بودند که خوشبختانه بعد از صحبت، مشاوره و راهنمایی نسبت به تهیه ماسک اقدام کرده و سپس وارد قطار‌های مترو شدند.

رئیس پلیس مترو پایتخت در پاسخ به این سوال که آیا در اجرای این طرح با مقاومت افراد مبنی بر عدم استفاده از ماسک مواجه بودید یا خیر، اظهار داشت: بالاخره افرادی هستند که خواسته یا ناخواسته در برابر برخی عوامل مقاومت کنند؛ البته اکثریت شهروندان مراعات کرده و تعداد انگشت‌شماری از افراد که حاضر به استفاده از ماسک نبودند، مانع از عبورشان از گیت‌ها شده و اعلام کردیم که بعد از تهیه ماسک امکان استفاده از مترو را دارند.

وی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی غرفه‌هایی که ماسک را با قیمت ارزانتر در اختیار مردم قرار می‌دهند، بتوان استفاده از ماسک را در راستای حفظ سلامتی افراد هموار کرد.