۰ نفر

جزئیات تحویل تجهیزات کشف شده کرونا به ۱۱استان

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۲۳
کد خبر: 434945
جزئیات تحویل تجهیزات کشف شده کرونا به ۱۱استان

آخرین خبر از وضعیت تجهیزات کشف شده مقابله با کرونا از این حکایت دارد که انواع کالاها از قبیل ماسک، دستکش و الکل به معاونت‌های غذا و داروی ۱۱استان تحویل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کالاها و تجهیزات مقابله با کرونا که در مدت اخیر در انبارها احتکار شده و یا به نوعی در قالب قاچاق شناسایی می‌شود برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد.

این در حالی است که در مدت اخیر با توجه به شرایط اضطراری موجود، برای افزایش سرعت تحویل کالا توافقی بین سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی انجام و قرار شد تمامی کالاها و لوازم بهداشتی مربوط به کرونا بعد از کشف و ضبط بلافاصله در محل کشف پس از دریافت حکم قضایی طی صورت جلسه به معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور تحویل شود.

آخرین وضعیت تحویل کالاهای کشف شده براساس توضیح میر معینی -عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی- نشان از توزیع اقلام مختلف بین ۱۱ استان دارد.

کالاهای تحویلی به شبکه بهداشت و درمان استان‌ها در آخرین مرحله از این قرار است که «پنج میلیون ماسک» به هرمزگان، «۴۲۰۰ لیتر الکل ، ۱۰۰ هزار دستکش و دیگر اقلام مورد نیاز» به خراسان رضوی، «۷۰۰۰ اسپری ضد عفونی کننده و ۳۰ هزار دستکش» به سمنان، «۱۰۰ هزار دستکش و ۵۰ هزار ماسک» به کرمان، «۴۴ هزار دستکش و ۵۰۰۰ ماسک» به آذربایجان غربی، «۲۰۰ لیتر الکل» به قزوین، «۱۰۰ هزار ماسک ، ۱۲ تب سنج و ۴۰۰۹ لیتر الکل» به بوشهر، «۱۶ هزار عدد صابون ، ۱۷۰۰ شامپو و ۴۵۰۰ عدد ادکلن»به استان مرکزی، «۵۷۰۰ دستکش، ۱۶۰۰ بطری الکل» به تهران، «۸ هزار ماسک» به زنجان و  «۷۵۰ بطری الکل ، ۲۸ هزار ماسک و ۱۳۰ هزار دستکش» به شبکه بهداشت و درمان استان قم تحویل شده است.

پیش از این نیز در چند مرحله دیگر کالاها و تجهیزات مقابله با کرونای کشف شده به صورت فوری تحویل بهداشت و درمان استان‌ها شده بود و مراحل دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.