۰ نفر

فراهم شدن ظرفیت‌ها برای هم‌افزایی سامانه نماد و شبکه شاد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲
کد خبر: 434927
فراهم شدن ظرفیت‌ها برای هم‌افزایی سامانه نماد و شبکه شاد

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد اکنون بخش قابل توجهی کاربر دارد که از فضا برای یادهی و یادگیری بهره می برند؛ بنابراین باید همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای هم‌افزایی سامانه نماد و شبکه شاد را فراهم کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جلسه بررسی سامانه نظام مراقبت دانش آموزان (نماد) در خصوص وضعیت موجود و برنامه های پیش رو، مشکلات فرآیند اجرا از صف و ستاد، نقاط ضعف و قوت و انتظارات با توجه به استقرار شبکه شاد در آموزش و پرورش و ضرورت های اتصال این سامانه به شبکه شاد به ریاست مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش و با حضور سایر اعضا در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد. 

شکوهی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه سامانه نماد یکی از مهم ترین فعالیت های محوری اداره کل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی محسوب می شود و همچنین هر سامانه ای ممکن است در ابتدای فرآیند استقرار با مشکلاتی مواجه باشد اما همه باید تلاش کنیم تا اشکالات و معایب این سامانه به نحو مطلوب رفع شود. 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین همه دست اندرکاران فنی و علمی در گام بعدی با توجه به ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش باید زمینه های اتصال سامانه نماد به شبکه شاد را بررسی و روند اتصال هرچه سریعتر آن را تسهیل کنند. 

وی خاطرنشان کرد: همان طور که می دانید شبکه شاد اکنون بخش قابل توجهی کاربر دارد که از فضای شبکه شاد برای یادهی و یادگیری بهره می برند؛ بنابراین باید همه ظرفیت ها و فرصت ها برای هم افزایی ظرفیت های سامانه نماد و شبکه شاد را فراهم کنیم. 

تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ادامه دارد و هر چند آموزش و پرورش سعی کرد با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی روند آموزش تعطیل نشود، اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را مرتفع کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود خلاءهایی در آموزش از راه دور برای دانش آموزان از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که پس از گذشت یک ماه از وعده وزیر سرانجام شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان «شاد» آماده شد و در خدمت نظام آموزشی قرار گرفت.