۰ نفر

خواسته مردم از آموزش و پرورش ادامه تعطیلات است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۱۸
کد خبر: 434920
خواسته مردم از آموزش و پرورش ادامه تعطیلات است

بر اساس نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، بیش از ۸۰درصد مردم موافق ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بنا بر اعلام پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات طبق نظرسنجی انجام‌شده در هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ در سطح کشور، ۸۱.۷ درصد مردم همچنان موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد ادامه خانه‌نشینی و خود قرنطینگی با نسبت ۹۱.۳ درصد، بیشترین میزان موافقت را از سوی پاسخگویان برای کنترل کرونا به خود اختصاص داده است. تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها (با نسبت ۸۲.۲ درصد) نیز از دیگر سیاست‌هایی است که پاسخگویان آن‌ها را برای کنترل شیوع ویروس کرونا مناسب ارزیابی کرده‌اند. شهروندان همچنین از آغاز به کار همه ادارات دولتی به صورت عادی از پایان فروردین (با فراوانی ۶۱.۱ درصد) و آغاز به کار عادی همه فعالیت‌های اقتصادی از آخر فروردین (با فراوانی ۵۷.۴ درصد) مخالف هستند.

به استناد این نظرسنجی ۴۶.۲ درصد پاسخگویان با قرنطینه‌کردن اجباری مردم در خانه‌ها توسط دولت موافق بوده‌اند. ۲۶.۵ درصد افراد نیز با خودقرنطینگی اختیاری و داوطلبانه مردم موافق هستند. ۱۵.۳ درصد افراد نیز قرنطینه‌کردن همزمان شهرهای مبتلا به کرونا و مردم این شهرها در خانه را بهترین سیاست و روش کنترل کرونا می‌دانند. در نهایت ۸.۳ درصد افراد پاسخگو با قرنطینه کردن شهرهای مبتلا به کرونا موافقند.

موضوع دیگری که در این نظرسنجی مورد مطالعه قرار گرفته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است که ۷۷.۵ درصد پاسخگویان کاملاً و یا در سطح زیادی خودقرنطینگی را رعایت کرده‌اند. این در حالی است که ۶.۶ درصد افراد پاسخگو به میزان کم یا اصلاً پایبند به خودقرنطینگی نبوده‌اند. ۱۵.۶ درصد پاسخگویان نیز تا حدودی خودقرنطینگی را اجرا کرده‌اند.

در خصوص دلایل عدم رعایت خودقرنطینگی یافته‌ها حاکی از آن است ۵۳.۱ درصد پاسخگویان، اقتضای نوع شغل را اصلی‌ترین دلیل ناتوانی رعایت خودقرنطینگی برشمرده‌اند. بعد از آن به ترتیب «وضعیت معیشتی و ضرورت کسب درآمد» (با فراوانی ۲۵.۶ درصد)، «عدم ضرورت خودقرنطینگی» (با فراوانی ۷.۷ درصد) و «عدم تعطیلی شغل از سوی کارفرما» (با فراوانی ۳.۹ درصد)، دیگر دلایل پاسخگویانی است که خودقرنطینگی را رعایت نکرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح حداکثری رعایت شده است. به طوری که در بین این دستورالعمل‌ها، شست‌وشوی مکرر دست‌ها (با فراوانی ۹۱.۷ درصد)، عدم دست‌دادن و روبوسی‌کردن (با فراوانی ۸۸.۶ درصد)، شست‌وشو و ضدعفونی‌کردن وسایل خریداری‌شده از بیرون (با فراوانی ۸۵.۵ درصد) و عدم رفت‌وآمد با فامیل و آشنایان (با فراوانی ۸۱.۹ درصد) بیشتر توسط پاسخگویان جدی انگاشته شده است.

همچنین در بین این موارد، رعایت فاصله فیزیکی تا ۵/۱ متر (با فراوانی ۶۴.۸ درصد) و استفاده از ماسک و دستکش (با فراوانی ۶۹.۶ درصد) کمتر از سایر موارد توسط پاسخگویان رعایت شده است.