۰ نفر

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبر: 433931
کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط قابل قبول است پیش‌بینی می‌شود که این شرایط کماکان ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی صبح امروز (۵ اردیبهشت) با توجه به شرایط مساعد جوی و کاهش تردد خودروها، در بیشتر مناطق پایتخت شاهد برقراری شرایط کیفیت هوای قابل‌قبول و پاک خواهیم بود.

طی روز نیز با افزایش تندی باد و احتمال بارش پراکنده، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده فراهم می‌شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول و پاک باقی می‌ماند همچنین طی امشب با کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها غلظت ذرات معلق تا حدودی افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق با کاهش کیفیت هوا روبرو خواهیم شد.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۶ اردیبهشت) ادامه دارد و آغاز تردد خودروها، تجمع ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. طی روز نیز رشد ناپایداری جوی، افزایش ابرناکی و احتمال بارش همراه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، سبب پراکندگی آلاینده‌ها شده و شرایط را برای بهبود کیفیت هوا فراهم می‌کند.

برای اواخر وقت فردا نیز به دلیل وزش باد مؤثر و حاکمیت جو ناپایدار، در بیشتر مناطق شهر تهران برقراری شرایط قابل‌قبول و پاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۷ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوا در حال حاضر نیز با شاخص میانگین ۵۵ همچنان در شرایط قابل قبول است.