۰ نفر

این فرد را تحویل بدهید، 5 میلیون دلار بگیرید +عکس

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
کد خبر: 433833
این فرد را تحویل بدهید، 5 میلیون دلار بگیرید +عکس

پس از انتشار اطلاعاتی درباره ورود «عبدالله القرداش» معروف به «ابوابراهیم القریشی» سرکرده جدید گروه تروریستی داعش به عراق، آمریکا جایزه نقدی پنج میلیون دلاری برای دستگیری یا قتل وی اختصاص داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دولت آمریکا در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه در سایت رسمی سفارتخانه اش در بغداد منتشر شده اعلام کرده است که جایزه نقدی پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا شناسایی مکان پنهان شدن سرکرده جدید داعش شود، اختصاص داده است.

در این بیانیه آمده است که سرکرده جدید داعش به نام‌های «محمد سعید عبدالرحمن مولا»، «ابوعمر الترکمانی»، «عبدالامیر محمد سعید الصلبی» و «حجی عبدالله» شناخته می‌شود.

19

به نوشته بیانیه، سرکرده جدید داعش متولد ۱۹۷۶ از اهالی موصل است و بعد از قتل «ابوبکرالبغدادی» سرکرده سابق داعش در حمله هوایی در ۲۰۱۹، به رهبری این تشکیلات تروریستی منصوب شده و مسوول قتل و کشتار و ربودن شهروندان عراقی و غیرعراقی است.

ابوبکر البغدادی موسس و سرکرده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۹۸) عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر روی مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در برخی استان‌های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات‌های تروریستی دست بزند.