۰ نفر

ماجرای حذف نمره از امتحانات پایان ترم چیست؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 433196
ماجرای حذف نمره از امتحانات پایان ترم چیست؟

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حذف نمره از امتحانات پایان ترم قبل از شیوع ویروس کرونا در تعدادی از دانشگاه‌ها متداول بود و ارتباطی با دوران کرونا ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی خاکی‌ صدیق روز سه شنبه اظهار داشت: وزارت علوم پیش از ابلاغ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم به دانشگاه ها در ایام شیوع ویروس کرونا، یک نسخه اولیه تهیه و برای دریافت پیشنهادها و راهکارهای دانشگاه ها آن را به مراکز آموزش عالی دولتی ارسال کرد.

وی افزود: در یکی از بندهای این پیش نویس به حذف نمره از امتحانات پایان ترم اشاره شده بود اما در جمع بندی نهایی و ابلاغ آن به دانشگاه ها حذف شد.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: این حذف نمره از امتحانات پایان ترم هیچ ارتباطی به دوران کرونا ندارد و تعدادی از دانشگاه ها پیش از شیوع ویروس کرونا هم حذف نمره را اجرا می کردند؛ به عنوان مثال، دانشگاه صنعتی شریف حذف نمره را در برخی دروس اعمال می کند.

زمان شروع امتحانات پایان ترم

خاکی صدیق درباره زمان شروع و پایان امتحانات دانشگاه ها هم گفت: زمان شروع و اتمام امتحانات پایان ترم بر اساس برنامه زمان بندی است که دانشگاه ها برای این ایام مشخص کرده اند البته امکان برگزاری با تاخیر امتحانات را هم دارند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زمان اتمام امتحانات پایان ترم هم وجود ندارد، اظهار داشت: تعدادی از دانشگاه ها می توانند تا تابستان کار خود را ادامه دهند و این مسأله با توجه به شرایط جغرافیایی مراکز آموزش عالی دولتی در هر استان متفاوت است.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: برخی دانشگاه ها در ایام تابستان هم ادامه فعالیت دارند اما تعدادی دیگر به علت شرایط آب و هوایی استان شان در تابستان امکان ادامه کار ندارند و باید هر چه زودتر امتحانات را برگزار کنند.

خاکی صدیق میزان پیشرفت دانشگاه ها در آموزش الکترونیکی را ملاک دیگری برای زمان شروع امتحانات پایان ترم دانست و گفت: تعدادی از دانشگاه ها در اتمام دروس از طریق آموزش الکترونیکی پیشرفت مناسبی داشتند و همراه با برنامه پیش می روند، اما یک سری دانشگاه ها کمی دیرتر به آموزش های الکترونیکی پیوستند که این موضوع در زمان شروع امتحانات بی تاثیر نیست.

این مقام مسوول وزارت علوم درباره دستورالعمل فعلی دانشگاه ها برای برگزاری امتحانات پایان ترم یادآوری کرد: این دستورالعمل ها فقط برای شرایط فعلی اعتبار دارد و برای پساکرونا بعد تصمیم گیری می کنیم.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، کلاس های درس دانشگاه های دولتی و غیردولتی از روزهای ابتدایی اسفندماه ۹۸ متوقف و آموزش الکترونیکی جایگزین این کلاس ها شد.