۰ نفر

دانشگاه فرهنگیان اصفهان کسری حقوق اسفند و فروردین ندارد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 432865
دانشگاه فرهنگیان اصفهان کسری حقوق اسفند و فروردین ندارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از اعطاء کمک به دانشجویانی که توان خرید بسته اینترنتی ندارند خبر داد و گفت: استان اصفهان برای اسفند و فروردین هیچ کسری حقوقی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهرام عروف زاد در خصوص روند فعالیت های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، با تاکید بر تداوم روند فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی  دانشگاه فرهنگیان اصفهان، اظهار کرد: در این راستا از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده کردیم. ۳ کمیته که عبارتند از کمیته نظارت و ارزیابی استانی، کمیته فنی و پشتیبانی و کمیته آموزش تشکیل و وظیفه اطلاع رسانی، آموزش و نظارت بر فرایند آموزش الکترونیکی در استان را برعهده گرفتند.

وی افزود: در ابتدا به اساتید آموزش لازم در خصوص تولید محتوا الکترونیکی و بارگذاری آن در (شبکه آموزش الکترونیکی)، شبکه شمیم و شبکه های مجازی داخلی انجام و سپس اطلاع رسانی به دانشجو معلمان انجام شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران گروه های آموزشی و گروه آموزشی وظیفه بررسی و نظارت بر روند آموزش مجازی در پردیس و مراکز را برعهده دارند، تصریح کرد: مدیران گروه با کمک اعضای هیئت علمی وظیفه  بررسی فایل آموزشی و محتوای تولید شده توسط اساتید را  برعهده دارند تا دانشجویان و اساتید در فرایند آموزش دچار مشکل نشوند.

عروف زاد ادامه داد: اساتید موظف هستند گزارش آموزش الکترونیکی خود را به مدیران گروه ارسال و سپس به مدیریت استانی ارسال کنند تا اداره آموزش و نظارت استان با بررسی  محتوای تولید شده کاربردی بود و متناسب بودن با سرفصل را انجام دهد. همچنین تکالیف عملکردی دانشجویان نیز بررسی می شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد دانشجویانی که توان مالی برای خرید بسته اینترنتی ندارند شناسایی شوند و به آنها کمک مالی اعطا شود. برای دانشجویانی که نمی توانند اینترنت داشته باشند و از کلاس های مجازی استفاده کند، سی دی محتوای آموزشی به ایمیل دانشجویان ارسال می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در خصوص استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی، گفت: سامانه یادگیری الکترونیک دانشگاه، سامانه شمیم، پیام رسان های داخلی و وبسایت های پردیس ها و مراکز آماده ارائه آموزش به دانشجویان است و  با همکاری های انجام شده با اداره کل  آموزش و پرورش مقرر شد از امکانات مرکز تحقیقات از جمله استودیو کروماکی برای ضبط صدای اساتید، تولید فیلم و ... استفاده شود.

فعالیت های فرهنگی در بستر فضای مجازی

عروف زاد با بیان اینکه در ایام تعطیلات فعالیت های فرهنگی در بستر فضای مجازی رونق گرفته، از  طرح ها و مسابقات گوناگون این دانشگاه خبر داد و افزود: دانشجو معلمان فعال در کانون های فرهنگی، تشکل ها و انجمن ها ۶۹ کانال در فضای مجازی دارند که در این کانال ها فعالیت های فرهنگی انجام و این فعالیت ها توسط کارشناسان فرهنگی ارزیابی و امتیازدهی می شود.

وی تصریح کرد: شعار در این شرایط این است آموزش هیچگاه تعطیل نیست و تمام مجموعه در حال فعالیت هستند تا بتوانند ارتباط مجازی خوبی بین اساتید و دانشجویان برقرار شود و محتوای مربوطه ارائه و آموزش مجازی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: در ارتباط های ویدئو کنفرانس با نمایندگان دانشجویان نظرات و پیشنهادات آنها را در خصوص وضعیت آموزش مجازی گرفته ایم تا نواقص برطرف شود.

حذف ترم به دلیل غیبت در کلاس های آنلاین انجام نمی شود

وی در خصوص وضعیت حذف دروس خاطرنشان کرد: دانشجویان می توانند در زمان حذف اضطراری، تا سه درس را حذف کرده و در ترم های آتی آن دروس را اخذ کنند. حذف کل ترم به درخواست دانشجویان، بدون ثبت در سنوات تحصیلی امکان پذیر است.

عروف زاد همچنین از برگزاری ترم تابستان برای دانشجویان ورودی ۹۵ خبر داد و گفت: در این ترم حذف درس توسط آموزش به دلیل غیبت دانشجو در کلاس های آنلاین انجام نمی شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان برای اسفند و فروردین هیچ کسری حقوقی ندارد و در ماه های آتی و پس از بخشنامه سازمان مرکزی اقدامات لازم به عمل می آید.

وی در مورد مشکلات ورود به سامانه lms، گفت: این سامانه محدود و حجم دانشجو زیاد است. در همین راستا، سازمان مرکزی تهران در حال بررسی است تا مشکل به زودی حل شود.