۰ نفر

نقش مثبت سامانه شاد در توسعه آموزش مجازی دانش آموزان

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
کد خبر: 432824
نقش مثبت سامانه شاد در توسعه آموزش مجازی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: شبکه آموزش دانش آموزی "شاد" کاری بزرگ برای آموزش دانش آموزان در تعطیلی مدارس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نادر جهان آرای شامگاه یکشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری در شبکه استانی گیلان افزود: تبادل اطلاعات و خروجی در سطح وسیع با این اندازه و گسترش تاکنون نبوده است.

وی با بیان اینکه شبکه شاد در ابتدا برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی به دلیل تک معلمی طراحی شد،  اظهار داشت: برای راه اندازی این شبکه برخی اقدامات اولیه طی دو هفته گذشته آغاز شده و اکنون در حال فعالیت است.

وی با اشاره به فعالیت این شبکه در سایر مقاطع از چند روز گذشته خاطر نشان کرد: دستورالعمل ویژه نصب شبکه شاد به مناطق، نواحی و مدارس استان انجام شده که ابتدا مدیر مدرسه باید این شبکه را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده و سپس عضویت همکاران آموزشی را انجام دهد.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ١٩٠ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی استان بیان داشت: تاکنون ٣٢ درصد دانش آموزان این دوره، ٩٢ درصد مدیران مدارس و ٧٠ درصد معلمان مقطع ابتدایی به شبکه شاد متصل شده اند که همچنان این روند ادامه دارد.

جهان آرای درباره تعدادی از دانش آموزان که با توجه به برخی از محدودیت ها و نبود پوشش اینترنتی ممکن است اتصال به شبکه شاد و فضای مجازی را نداشته باشند،   اظهار داشت: برای این دانش آموزان که عموما در مدارس ابتدایی هستند، اقداماتی انجام گرفته است.

وی بیان داشت: برای این دانش آموزان دو دستورالعمل فرستاده ایم چنانکه مدیران می توانند بسترهای لازم را برای حضور معلمان،  راهوران آموزشی فراهم کنند و خیرخواه خوبی برای امر آموزش هستند، محتوی آموزشی را در دسترس دانش آموزان با رعایت پروتکل بهداشتی قرار داده و آموزش چهره به چهره انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه درباره امتحانات دانش آموزان خاطر نشان کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی -توصیفی است و با توجه به اینکه در پنج ماه اول سال تحصیلی ٧٠ درصد آموزشها انجام شده بود و در حال حاضر هم آموزش دانش آموزان در شبکه شاد و فضای مجازی در حال انجام است،  معلمان هم شناخت عمیقی از دانش آموزان دارند این امر به درستی قابلیت انجام دارد که البته میزان و سلامت سنجش معلمان باید بالا و با دقت باشد.

وی بیان داشت: در مقطع متوسطه اول و دوم این موضوع متفاوت است، احتمال اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه حضور کوتاه مدت را ندهد، وجود دارد که در این صورت سنجش دانش آموزان به صورت مجازی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: اما در پایه دوازدهم به دلیل برخی محدودیت ها و تاکید بر آزمون هماهنگ کشوری با رعایت پروتکل بهداشتی و آماده شدن بسترهای لازم، آزمون به صورت حضوری برگزار می شود.

استان گیلان دارای حدود ٤٠٠ هزار دانش آموز است.