۰ نفر

جبران شکاف میان حقوق معلمان و سایر کارمندان؟

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 432822
جبران شکاف میان حقوق معلمان و سایر کارمندان؟

از قرار معلوم، نمایندگان فرهنگیان در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه دغدغه‌های خود را به گوش او رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، پنج شنبه هفته گذشته، دیدار نمایندگان فرهنگیان از چند تشکل رسمی معلمان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. نمایندگان معلمان در این نشست، به اشکالات طرح رتبه‌بندی و مشکلاتی از قبیل شکاف میان دریافتی معلمان و سایر کارمندان دولت و همچنین دغدغه‌های معلمان بازنشسته اشاره کردند.

از قرار معلوم، قرار شد راهکارهایی برای حل مشکلات فرهنگیان در دستور کار قرار بگیرد و سازمان برنامه و بودجه به نظرات فرهنگیان ترتیب اثر بدهد.

سیدحمایت میرزازاده (سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس) در ارتباط با این نشست و نتایج آن گفت: در این نشست دغدغه معلمان به ویژه در خصوص موضوع افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت، نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و مشکلات بازنشستگان به مسئولان تصمیم‌گیر دولت منتقل شد و احتمال تجدیدنظر در بخشنامه اخیر دولت را قوت بخشید.

حالا معلمان در انتظار خروجی عملی این نشست هستند و ابراز امیدواری می‌کنند که در روزهای آینده، سازمان برنامه و بودجه براساس نتایج این نشست، بخشنامه و دستورالعمل جدید صادر کند.

میرزازاده نیز در این رابطه گفته است: نهایتا مقرر شد طی روزهای آتی مجموعه تصمیم‌گیر در دولت با جمع‌بندی نظرات مطرح شده در این نشست، یک تصمیم قانونی که قابلیت اجرایی دارد را برای فرهنگیان اتخاذ کند تا به نحوی شکاف ایجاد شده در میان فرهنگیان با سایر کارکنان دولت جبران شود. این تصمیم از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.