۰ نفر

آخرین وضعیت استخدام معلمان نهضت سوادآموزی

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبر: 432533
آخرین وضعیت استخدام معلمان نهضت سوادآموزی

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس خواستار تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت سواد آموزی بدون برگزاری آزمون از حق التدریس به پیمانی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، هادی قوامی  با تأکید بر لزوم صدور دستور لازم برای حذف آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای افراد فعال نهضت سوادآموزی و جذب پیمانی آن‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر آموزشیاران نهضت سواد آموزی به صورت حق التدریس در مدارس در حال تدریس هستند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش هر ساله برای تبدیل وضعیت این معلمان از حق التدریس به پیمانی، آزمون برگزار می‌‎کند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری آزمون وجود ندارد.

وی ادامه داد: نباید در تبدیل وضعیت معلمانی که سال‌ها به کار تدریس مشغول بوده‌اند و امید به تبدیل وضعیت خود بسته‌اند، تعلل کرد تا این معلمان پس از بازگشایی مدارس بی انگیزه باشند.

قوامی با یادآوری اینکه ایجاد امید در میان فرهنگیان یکی از ضروریاتی است که دولت و آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته باشد، افزود: دوره‌های ضمن خدمت این عزیزان نیز می‌تواند بدون برگزاری آزمون برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  افزود: آموزش و پرورش می‌تواند پس از عبور از بحران کرونا مجدداً روال گذشته را پیش بگیرد و نسبت به برگزاری آزمون برای معلمان حق التدریس نهضت سواد آموزی اقدام کند.