۰ نفر

برج المپیک ۱۹۶۴توکیو به پاس زحمات کادر پزشکی آبی می‌شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۲۲
کد خبر: 432443
برج المپیک ۱۹۶۴توکیو به پاس زحمات کادر پزشکی آبی می‌شود

برج بنا نهاده شده در پارک المپیک کومازاوا در توکیو به پاس زحمات پزشکان و پرستاران خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا، تا ششم ماه مه هر روز به رنگ آبی در می‌آید.

تارنمای اینساید دِگیمز، این پارک که برای بازی‌های المپیک سال ۱۹۶۴ ساخته شد، در دل خود دو ورزشگاه را جای داده است و علاوه بر این، یک برج ۱۲ طبقه‌ای را شامل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس اعلام مقامات، به منظور قدردانی از کادر پزشکی که همچنان برای مهار پاندمی کرونا تلاش می‌کنند، این برج تا ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) هر روز غروب به رنگ آبی در خواهد آمد.

رنگ آبی نمادی از زمین و همچنین نمایانگر همبستگی با سایر کشورهایی است که با ویروس کرونا مقابله می‌کنند.

از زمان تعویق المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و موکول شدن این دو تورنمنت به سال آینده، موارد ابتلا به کرونا در ژاپن سیر صعودی پیدا کرده و این کشور تاکنون بیش از ۱۰ هزار مورد ابتلا و بالغ بر ۲۰۰ قربانی گزارش کرده است.

«شیزو آبه» نخست وزیر ژاپن اوایل هفته جاری وضعیت اضطراری حاکم بر این کشور را تمدید کرد.

بدنبال اظهارات غافلگیرکننده «توشیرو موتو» مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ مبنی بر اینکه «کسی نمی‌تواند بگوید که آیا تا جولای سال آینده، این ویروس تحت کنترل در خواهد آمد یا خیر»، نگرانی‌ها در خصوص امکان تحت تاثیر قرار گرفتن بازی‌های به تعویق افتاده نیز، افزایش پیدا کرد.

هم اکنون حدود ۲.۳ میلیون نفر در جهان به این ویروس آلوده شده و متجاوز از ۱۵۰ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.