۰ نفر

لغو آزمون هماهنگ استانی پایه ششم

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبر: 430785
لغو آزمون هماهنگ استانی پایه ششم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از احتمال لغو آزمون هماهنگ استانی پایه ششم دبستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه عصر خانواده درباره آموزش در دوره ابتدایی در شرایط تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: از ابتدایی تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش در جهت تداوم جریان آموزش اهتمام داشت و اقداماتی در سطح ملی، منطقه و مدارس انجام داده است. 

وی ادامه داد: در سطح ملی، با هماهنگی صدا و سیما، برنامه آموزش تلویزیونی پیش‌بینی شد که در این زمینه آموزگاران و همکارانمان در تلویزیون به صورت جهادی پای کار آمدند؛ در سطح مدرسه، معلمان به صورت خودجوش فعالیت‌هایی را شروع کردند و همه امکانات خود را به کار گرفتند حتی روی درِ یخچال درس دادند و نشان دادند که آماده برای تلاش در روزهای سخت هستند و در خط مقدم جهاد آموزشی حضور دارند.

حکیم‌زاده افزود: در سطح استان نیز برای اینکه همه دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش قرار گیرند، در مناطق محروم و عشایری، راهبران آموزشی بسته‌های آموزشی تهیه کردند و به درِ منازل دانش‌آموزان بردند.

وی به ایجاد اپلیکیشن «شاد» هم اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم در فضای امن مجازی امکان آموزش به دانش‌آموزان را فراهم کنیم و دانش‌آموزان با اطمینان خاطر در فضا حضور یابند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از اپلیکیشن «شاد» رایگان است، ادامه داد: درباره چگونگی استفاده از آن، مرکز فناوری وزارتخانه توضیحات را ارائه می‌کند اما در کل قرار است فضای ایمن و بستر مناسب در اختیار دانش آموزان باشد؛ ضمن اینکه فقط کاربرد آموزشی دارد؛ اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم به زودی شاهد رونمایی رسمی آن باشیم و اگر اشکالاتی به صورت جزئی دارد، برطرف شود. 

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش برای دانش‌آموزان در شرایط کرونا، جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی را انجام داده و معلمان ما بسیار خوب پای کار آمدند.

حکیم‌زاده در خصوص نقش خانواده‌ها در آموزش مجازی و اهمیت ارتباط معلم و دانش‌آموز دبستانی، اظهار کرد: خیلی از خانواده‌ها به ما پیام دادند که تازه متوجه شدیم چقدر کار مدرسه ارزشمند و کار معلم سخت است؛ در هر حال این شرایط پیش آمده، شرایطی نیست که از قبل پیش‌بینی کرده باشیم ولی در عین حال خانواده‌ها به عنوان شرکای تعلیم و تربیت می توانند ورود کنند؛ یادمان نرود به جز سلامتی، بقیه فعالیت‌ها قابل جبران است.