۰ نفر

نیاز کشور به کیت کرونا و مایع ضدعفونی در شرف تامین است

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
کد خبر: 430194
نیاز کشور به کیت کرونا و مایع ضدعفونی در شرف تامین است

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیاز ما به مایع ضدعفونی کننده، کیت تشخیصی کرونا و دستکش به همت شرکت‌های دانش بنیان تقریبا برطرف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین وطن پور روز اظهار داشت: محققان ایرانی همزمان با بروز کرونا در تلاش برای رفع نیازهای کشور در این حوزه هستند تا شرایط بهتری را برای مردم فراهم آورند.
وی بیان داشت: شرکت های دانش بنیانی که تجربه تولیدات مشابه را داشتند، وارد این عرصه شدند و توانستند خدمات ارزنده‌ای ارائه کنند.
وی افزود: با صدور مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده توسط سازمان غذا و دارو خوشبختانه مشکلی در تولید این محصول  توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد و تولید این محصول به داروخانه های کشور عرضه می شود.

تولید حدود ۱۶۰ هزار کیت کرونا در هفته 

وی به تولید حدود ۱۶۰ هزار تست تشخیص کرونا توسط  شرکت دانش بنیان در هفته اشاره کرد و گفت: ظرفیت کیت سازی ما به طور مطلوب افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: ما در تولید کیت تشخیصی کرونا مشکلی نداریم و تقریبا به اندازه نیاز فعلی، این محصول را تولید می کنیم.
وی، با اشاره به اینکه قبلا حدود ۱۳۰ هزار کیت تولید می شد، اظهار داشت: اخیرا یکی از شرکت های دانش بنیان با تولید ۳۰ هزار تست تشخیصی کرونا در هفته به جمع تولید کنندگان این محصول پیوست.  
وطن پور ادامه داد: درحال حاضر شرکت ها با تولید کیت تشخیص سریع کرونا با روش سرولوژی در صدد کاهش زمان تشخیص بیماری کرونا در ظرف چند دقیقه هستند.  
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: این تست ها مانند تست های بارداری و قند خون در زمره تست های سریع هستند که در زمان بسیار کوتاه جواب می دهند.