۰ نفر

امتحانات دانش‎‌آموزان به چه شکل برگزار می‌شود؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰
کد خبر: 429286
امتحانات دانش‎‌آموزان به چه شکل برگزار می‌شود؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای بررسی کم و کیف ادامه آموزش دروس و برگزاری امتحانات، مقرر شد که جلسه فوق العاده شورای عالی در هفته آینده برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره جلسه امروز این شورا اظهار کرد: اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال جدید که نهصد و هفتاد و دومین جلسه این شورا بود، به صورت مجازی با حضور همه اعضا و همچنین وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌هایی که از زمان تعطیلی مدارس در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا شده بود، ارائه کرد.

نوید ادهم اضافه کرد: اعضای شورا از اقدامات و تلاش همکاران در این مدت صمیمانه تشکر کردند و از اقدامات خوبی که در این مدت توسط مدیران و معلمان انجام شده است و با استفاده تمام ظرفیت‌ها خدمات آموزشی و پرورشی ارائه کردند، تشکر کردند.

وی افزود: تأکید اصلی شورا برای ادامه کار با توجه به تجارب خود کشور در زمان جنگ و تجارب کشورهای دیگر در این دوره بود و همچنین برای بررسی پایان تحصیلی در خرداد، کم و کیف ادامه آموزش دروس و برگزاری امتحانات، مقرر کرد که جلسه فوق العاده شورای عالی در هفته آینده برگزار شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که باید تهدید پیش آمده را به فرصت تبدیل کنیم و در این مدت رزمایش آموزش الکترونیکی برگزار شود و آموزش مدیران و معلمان انجام شود، ضمن اینکه نقاط قوت و ضعف کار مشخص شود تا اگر خدای ناکرده این وضعیت ادامه پیدا کرد بتوانیم در سال آینده برنامه منظمی ارائه دهیم.

وی گفت: اگر سال آینده وضعیت کشور از نظر عدم وجود کرونا، به شرایط عادی برسد، باز هم از ظرفیت فضای مجازی می‌توان استفاده کرد و به عنوان مکمل آموزش نگریست؛ هر چند که آموزش حضوری جایگاه ویژه دارد.

نوید ادهم افزود: فضای جلسه با برگزاری امتحانات به شکل مجازی موافق بود اما این موارد در جلسه فوق العاده شورای عالی در هفته آینده بررسی و تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.