۰ نفر

تولد نخستین نوزاد مبتلا به کرونای ایران و دنیا در مشهد

۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۴۶
کد خبر: 428023
تولد نخستین نوزاد مبتلا به کرونای ایران و دنیا در مشهد

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولد نخستین نوزاد مبتلا به کرونای جهان و ایران در ‌بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، در تاریخ هشتم فروردین ماه 99 در بیمارستان امام رضا(ع) نوزادی با وزن 900 گرم به دنیا می‌آید که به‌علت خفگی زایمان، نوزاد دچار مشکل می‌شود.

شاه فرهت عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این عمل گفت: پزشکان اتاق زایمان بلافاصله نوزاد را احیا می‌کنند اما با توجه به اینکه مادر نوزاد مشکوک به کرونا بوده‌ است، نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان بستری می‌شود.

وی با بیان اینکه  علت مشکل تنفسی نوزاد بعد از 24 ساعت کمی بهتر می‌شود، افزود: در روز دوم نوزاد از دستگاه تنفسی خارج می‌شود و امیدواریم با کمک تیم پزشکی این نوزاد با سلامت تحویل خانواده شود.

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در آزمایش‌های صورت‌گرفته مشخص شد پلاکت نوزاد 35 هزار و پی‌سی‌ار نوزاد مثبت است، تصریح کرد: پس از تولد با توجه به مشکوک بودن مادر به ویروس کووید19، نوزاد تحت بررسی و آزمایش‌های لازم قرار می‌گیرد که نتایج ابتلای به ویروس مثبت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوزاد نخستین نوزاد با وزن 900 گرم مبتلا به کرونا ‌در سطح ایران و دنیاست، ادامه داد: در چند روز اخیر 3 مادر کرونا مثبت نیز در این بیمارستان زایمان داشته‌اند که در بررسی‌های صورت‌گرفته تست کرونای نوزادان منفی بود و از بیمارستان مرخص شدند.