۰ نفر

عصر جدید پر بیننده‌ترین برنامه نوروز ۹۹

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
کد خبر: 427698
عصر جدید پر بیننده‌ترین برنامه نوروز ۹۹

ایام نوروز ساعات پایانی شب، پرحجم‌ترین برنامه‌های تلویزیون روی آنتن می‌رود؛ اما بیش از همه مردم یا "دورهمی" می‌بینند و یا "عصر جدید"؛ کارشناسان هم اعتقاد دارند رقابت میان این دو برنامه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  تلویزیون علاوه بر برنامه‌ها و سریال‌هایش در طول 24 ساعت، رقابت سریالی و برنامه‌ای‌اش از ساعت 8 یا 9 شب در شبکه‌های سیما آغاز می‌شود. البته که برخی از برنامه‌ها در این میان آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شوند و انتقاد برخی از مخاطبین و کارشناسان هم بوده که حسین کرمی قائم‌مقام سیما هم در گفت‌وگویی  به این انتقادها پاسخ داد. 

او گفت: نکته درستی است و مخاطب دلش می‌خواهد بهترین برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون را در بهترین زمان ببیند. وقتی عناوین جدول پخش برنامه‌ها را در همه شبکه‌ها مقابل‌مان قرار می‌دهیم این نکات را می‌دانیم، اما گاهی حجم این برنامه‌ها و محدودیت زمان پیک یا ترافیک برنامه‌ها یعنی از 8 شب تا 12 شب باعث می‌شود برخی از این برنامه‌ها یا سریال‌ها به طور طبیعی تلاقی و همزمانی پیدا کنند؛ در این میان از یک سو سیاست داخلی شبکه‌ها وجود دارد که هر شبکه بنابر شناخت و اشراف بر روی برنامه‌ها و یا آثار نمایشی‌شان، بهترین‌هایشان را در ساعت‌های پربیننده تلویزیون قرار می‌دهند. 

از سوی دیگر ترکیب همه ی باکس های جذاب در سیماست که ضمن تلاش برای جلوگیری از هم بپوشانی ولی با این واقعیت هم مواجه است که حجم برنامه های پر بیننده در ساعت پیک از حجم ساعات پیک بیشتر است لذا هم بپوشانی تا حدی اجتناب ناپذیر است. تصور کنید همه شبکه‌ها چنین سیاست و نگاهی دارند و از این نکته هم نباید غافل شویم که  بیننده تلویزیون هم سریال، جنگ و هم برنامه ترکیبی نیاز دارد. 

چند روز گذشته هم نظرسنجی را سازمان تحقیقات صداوسیما منتشر کرد که نشان می‌دهد مردم در این روزها بیشتر پای تلویزیون‌اند. در سریال‌ها، "پایتخت6" و در ویژه‌های تحویل سال، "اتفاق نود و نه"؛ اما مخاطبین رادیو ایران و رادیو آوا را هم می‌پسندند، آماری است که مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر کرده است.

ساعات پایانی شب همیشه باکس برنامه‌های پربیننده تلویزیون است و به قولی زمان طلایی تلویزیون برای نمایش بهترین آثارش؛ برنامه‌ای مثل "خندوانه" هم تا مدت‌ها رکورد برنامه پربیننده تلویزیون را در همین بازه زمانی به خود اختصاص داد در این شب‌های نوروزی که مردم بنابر توصیه وزارت بهداشت در خانه مانده‌اند رقابت میان دو برنامه تلویزیونی "عصر جدید" شبکه سه با کارگردانی و اجرای احسان علیخانی و برنامه "دورهمی" شبکه نسیم با اجرا و کارگردانی مهران مدیری است. 

نکات قابل توجهی از پلاتوهای مهران مدیری و گفت‌وگوهای جذاب او با مهمان صاحب‌نام برنامه‌اش مورد توجه قرار گرفته و از طرفی دیگر احسان علیخانی و برنامه‌اش هم اتفاقات قابل تأملی را روی آنتن می‌برند که آخرین آن به نقاشی متفاوت از چهره شهید قاسم سلیمانی توسط یکی از شرکت‌کنندگان "عصر جدید" رسید. شبی که "عصر جدید" در شرایطی بدون حضور تماشاگران پخش شد و اجرای این شرکت‌کننده را مورد تحسین همه داوران قرار داد. 

مهران رحمانی در "عصر جدید" با نقاشی بی‌رنگ و سپس خلق طرح حاج قاسم سلیمانی با دود سیاه بسیار جذاب و دیدنی و غیرمنتظره بود. همین اجرای جذاب او 4 رای سفید نصیبش کرد. مهران رحمانی گفت با اعتقاد قلبی تصویر اسطوره ملی را برای نقاشی را انتخاب کرده و به این کار افتخار می کند. او از کودکی نقاشی می کرده و 5 سال است نقاشی را آموزش می‌دهد.

همه بعد از امتیاز دادن به احترام نام شهید قاسم سلیمانی از جا بلند شدند و این شرکت‌کننده را مورد تشویق قرار گرفتند.

 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , عید نوروز , شبکه سه سیما , شبکه نسیم , برنامه تلویزیونی دورهمی , مهران مدیری , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران ,

حالا خبرها از نظرسنجی جدیدی می‌رسد که محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در توئیتر خود نوشت که "عصر جدید" پربیننده‌ترین برنامه نوروز 1399 سیما است. او تأکید کرده که  طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در خصوص دو برنامه دورهمی و عصرجدید در ایام نوروز، "عصرجدید" با 67 درصد و "دورهمی" با 57 درصد در صدر برنامه‌های پربیننده قرار گرفتند.