۰ نفر

ورود به مشهد فقط برای ساکنان بومی مجاز است

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹
کد خبر: 427562
ورود به مشهد فقط برای ساکنان بومی مجاز است

فرماندار مشهد گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی، صرفاً ساکنان بومی مشهد مجاز به ورود به شهر بوده و ورود افراد غیرساکن و غیربومی ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمد رضا هاشمی افزود: این طرح به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است و از ساعت اولیه اجرای آن تمامی ورودی و خروجی های شهرستان مشهد و به طور ویژه در پنج مبادی ورودی و خروجی به این شهرستان، نسبت به شناسایی افراد بومی و غیربومی و کنترل و پایش سلامت افراد اقدام می‌ شود.

وی ادامه داد: براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی نحوه شناسایی افراد ساکن بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است.

فرماندار مشهد در ادامه در خصوص تمهیدات مورد نظر در روز طبیعت گفت: در ۱۳ فروردین امسال نیز جهت جلوگیری از شیوع و انتقال زنجیره ویروس منحوس کرونا و عدم شکل گیری هرگونه تجمع، ورودی کلیه تفرجگاه های داخل، بیرون شهر و پارک ها مسدود است.

هاشمی افزود: بهترین و مطمئن ترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است لذا از تمام همشهریان عزیز استدعا دارم با رعایت این موضوع به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده اجرایی برای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماسهای بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها پیشتر اجرا شده‌اند و هم‌اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاهها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمعهایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرتهای بین‌شهری نیز از مواردی است که در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.