۰ نفر

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران:

بیماری نهفته افرادی که در اسفندماه تردد داشتند در حال بروز است

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۴۵
کد خبر: 427489
بیماری نهفته افرادی که در اسفندماه تردد داشتند در حال بروز است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: بخشی از افراد که در هفته‌های واپسین اسفند ماه مراعات موارد بهداشتی را رعایت نکردند هم اکنون در حال بروز بیماری نهفته هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۷۶ مبتلای جدید در کل کشور داشته‌ایم که این آمار در مقایسه با روزهای قبل دارای تفاوت معناداری است.

زالی عنوان داشت: آمار مبتلایان به کرونا رو به تزاید است و این موضوع طبیعی می‌باشد، چرا که بخشی از افراد که در هفته‌های واپسین اسفند ماه مراعات موارد بهداشتی را نکردند هم اکنون در حال بروز بیماری نهفته هستند.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیماری کسانی که در شهر ترددهای غیر ضروری کرده‌اند بروز پیدا کرده است و افرادی که سفرهای بین شهری داشته‌اند و در حال حاضر بازگشته‌اند نیز با ابتلاء روبرو می‌باشند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به اینکه آمار کنونی دور از انتظار نبوده است افزود: نهفتگی این بیماری بین روز سوم تا چهاردهم متغیر است و شروع علائم بالینی در افراد مختلف متفاوت می‌باشد.

زالی اظهار داشت: آمارهای کشوری که با همه استان‌ها نیز همخوانی دارد، نشان دهنده افزایش موارد ابتلاء است و تا زمانی که موارد جدید در کشور گزارش می‌شوند به این معنی است که ما در تب اپیدمی قرار داریم و وقتی موارد جدید از موارد بهبود یافته تقلیل پیدا می‌کند تراز منفی ابتلاء نشان دهنده عبور ما از قله بیماری می‌باشد.