۰ نفر

اتباع ‌پاکستان و افغانستان در ایران غربالگری می‌شوند

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 427038
 اتباع ‌پاکستان و افغانستان در ایران غربالگری می‌شوند

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: تمام اتباع ‌پاکستان و افغانستان در ایران غربالگری می‌شوند و به اتباع مجاز گواهی سلامت ارائه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی معاون‌کل وزارت بهداشت صبح امروز با هدف بازدید از روند خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و مدیریت فضای بهداشت و درمان استان در جریان شیوع این بیماری وارد زاهدان شد.

ایرج حریرچی در جریان بازدید از اردوگاه "الغدیر" محل نگهداری اتباع خارجی در حاشیه شهر زاهدان اظهار داشت: خواهران و برادران افغانستانی میهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از این عزیزان قصد برگشت به کشور خودشان را دارند و گذرگاه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان  یکی از مراکز عبور این افراد به سمت کشور افغانستان است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: تمام اتباع کشور پاکستان و افغانستان که قصد خروج از ایران را دارند هم از لحاظ کرونا ویروس و هم سایر بیماری‌های واگیردار مورد غربالگری و بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی لازم به آنان ارائه می‌شود.

حریرچی اضافه کرد: این خدمات هم به اتباعی که به صورت مجاز و هم کسانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه می‌شود ولی برای کسانی که با مدارک شناسایی وارد می‌شوند گواهی سلامت نیز صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند‌ماه 98 تاکنون  18 هزار و 666  نفر از اتباع کشور افغانستان پس از دریافت خدمات سلامت در اردوگاه الغدیر زاهدان جهت خروج از ایران  به سمت مرز میلک هدایت شده‌اند.