۰ نفر

جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛

توقیف خودرو و جریمه ۵۰۰هزار تومانی در انتظار قانون شکنان/ محل کار اصناف خاطی یک ماه پلمب می‌شود

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۳
کد خبر: 427022
توقیف خودرو و جریمه ۵۰۰هزار تومانی در انتظار قانون شکنان/ محل کار اصناف خاطی یک ماه پلمب می‌شود

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، جزییات طرح مقابله با زنجیره انتقال کرونا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری در تشریح طرح "فاصله گذاری اجتماعی" اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشورهای دنیا، اقدامات بسیاری در سراسر جهان در حال انجام است و در کشور ما نیز اقدامات زیادی برای پیشگیری و درمان انجام گرفته و تعدادی از کادر درمانی کشور به شهادت رسیده اند.

وی گفت: در حال حاضر بسیج همگانی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا تشکیل شده و امیدواریم از ظرفیت همه مردم در این خصوص استفاده شود.

ذوالفقاری ادامه داد: در طول این مدت بخش زیادی از مردم همکاری کردند، اما عده‌ای ظاهرا جدی نگرفته اند و نیاز به قاطعیت بیشتری است تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

وی تاکید کرد: اطلاعات نشان می‌دهد هنوز به قله نرسیدیم و سیر بیماری، کاهش را نشان نمی‌دهد بنابراین همه باید همکاری کنیم.

ذوالفقاری گفت: طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود، بنا بر اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه نهادهای کشور و تایید دولت و رئیس جمهور، تدوین شده است.

وی گفت: صرفا به افراد ساکن شهرها اجازه ورود داده می‌شود، یعنی سفر ممنوع است. کسانی که در سفر هستند باید سریعتر به خانه برگردند و کسانیکه در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به شهرها را ندارند.

وی افزود: دو رقم اول کد ملی اشخاص، پلاک خودرو ، بیمه و ... نشان دهنده این است که افراد ساکن این شهر هستند یا نه؟ در ورودی شهرها بررسی می‌شود البته اشخاصی که محل سکونتشان در شهر دیگر و محل کارشان جای دیگر است با کارت شناسایی تردد خواهند کرد.

معاون وزیر کشور افزود: ادامه تعطیلی  مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز ورزشی در این طرح پیش بینی شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: محدودیت تردد در خطوط ریلی، خطوط هوایی و پایانه‌های مسافربری ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: گروهی از اصناف باید به صورت صددرصد باز باشند تا خدمات مایحتاج عمومی مردم را تامین کنند و مردم در این خصوص نگران نباشند.

معاون وزیر کشور افزود: برخی گروه‌های اصناف تا پایان طرح تعطیل خواهند بود.

معاون وزیر کشور درباره اصناف متخلف هم گفت: اصناف متخلف که به قانون توجه نکنند، به مدت یک ماه پلمپ می‌شود. برگزاری هر گونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که منتهی به تجمع و انتشار بیماری می‌شود ممنوع است.

وی گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی بر اساس بخشنامه ریاست جمهوری با حداکثر دورکاری و حداقل حضور کارکنان در ادارات انجام می‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از کارمندان چیزی حدود ۳ میلیون نفر در مدارس و مراکز آموزشی تعطیل است، اما وزارت بهداشت کادر درمانی و انتظامی همچنان فعالند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: مردم جدی بگیرند همه دادستان‌های سراسر کشور و شوراهای تامین استان در اجرای طرح نظارت دارند.

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می شود، رهبر انقلاب هم با توجه به تاکیدات بر رعایت مسائل بهداشتی داشتند سفر به مشهد را لغو کردند.