۰ نفر

واکنش ایران به ویروس جدید در چین

۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبر: 426918
واکنش ایران به ویروس جدید در چین

معاون بهداشت وزیر بهداشت از رصد اطلاعات ویروس جدیدی که در چین منجر به مرگ یک نفر شد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده آمریکا هانتاویروس‌ها خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که از طریق جوندگان شیوع می‌یابند و شیوع‌های پیشین این ویروس مبتلایان و قربانیان زیادی برجای نگذاشته است.

رسانه‌های چینی اعلام کردند که یک مرد چینی در استان "یون‌نان" این کشور در راه بازگشت به استان "شاندونگ" در اتوبوس جان باخته است. تست هانتاویروس این مرد مثبت اعلام شده و از ۳۲ سرنشین دیگر اتوبوس نیز تست این ویروس گرفته شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که کروناویروس در سراسر جهان تاکنون بیش از ۴۱۴ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در اثر ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود اعلام وضعیت اضطراری در کشورهای سراسر جهان به دلیل شیوع کروناویروس، هنوز هیچ مدرکی برای آنکه هانتاویروس را بتوان تهدیدی برای سلامت عمومی در نظر گرفت، وجود ندارد.

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت درباره پیش رصد این ویروس جدید توسط ایران گفت: چین اعلام کرده که یک ویروس دیگر هم هست اما ویروسی نیست که در حال حاضر خیلی نگران آن باشیم. البته براساس قوانین بین‌المللی باید هر نوع هشدار در این زمینه را جدی بگیریم و ما نیز اطلاعات در مورد این ویروس را رصد می‌کنیم و هر نوع تمهیداتی که لازم باشد می‌اندیشیم اما دقت داشته باشید که ویروس‌های مشترک بین انسان و حیوان در چین شایع است.