۰ نفر

نشست زمین در میدان کشاورز قم ربطی به تونل مترو ندارد

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبر: 426564
نشست زمین در میدان کشاورز قم ربطی به تونل مترو ندارد

معاون شهردار قم با انتقاد از گمانه زنی‌ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز قم گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، عباس حلوایی زاده با اشاره به وقوع حادثه نشست زمین در میدان کشاورز اظهار داشت: این حادثه بامداد امروز به علت بارش‌های شدید اتفاق افتاده است و متأسفانه منجر به سقوط دو خودرو و فوت سه نفر شده است.

وی با انتقاد از گمانه زنی‌ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد و در حال بررسی علت وقوع حادثه هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: آنچه از قرائن حادثه برداشت می‌شود پوسیدگی لوله‌های آب و ترکیدگی آن سبب وقوع حادثه شده است.

وی با بیان اینکه تونل مترو با استانداردهای بین‌المللی ساخته‌شده و دارای استحکام بالایی است، ابراز کرد: تونل مترو طوری طراحی‌شده که خدای‌ناکرده تا وقوع ۹ ریشتر زلزله هم مقاوم است.

لازم به ذکر است ساعت یک و ۱۹ دقیقه بامداد دوشنبه حادثه نشست زمین و سقوط دو خودرو داخل زمین در حوالی میدان کشاورز قم رخ داد که ظرف یک دقیقه نیروهای سازمان آتش نشانی قم از ایستگاه شماره سه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در توضیح این حادثه گفت: نشست زمین در این محل عمق حدود هفت متری و گستره حدود ۱۵ متری داشت و درخواست نیروهای کمکی و نردبان و خودرو آتش نشانی شد و ۵۰ نیروی عملیاتی مشغول عملیات نجات شدند.

عباس جعفری با اشاره به شرایط سخت و حاد عملیات نجات گفت: به سرعت خودرو اول بیرون کشیده شد و دو نفر نجات داده شدند و خودرو زیرین هم با توجه به بارندگی شدید و حجم بالای خاک نخاله در داخل خاک مدفون شده بود.

وی اذعان کرد: متأسفانه به همین خاطر سه نفر سرنشین این خودرو فوت شده بودند.