۰ نفر

غربالگری 18میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۲
کد خبر: 425543
غربالگری 18میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون 18میلیون و 300هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند که از این تعداد 13میلیون نفر با مراجعه به خانه‌های بهداشت و 5 میلیون نفر نیز از طریق سایت وزارت بهداشت در این طرح ثبت‌نام کرده‌‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ضمن تشکر از مردم جامعه برای مشارکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: تاکنون 18 میلیون و 300 هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند که از این تعداد 13 میلیون نفر با مراجعه به خانه‌های بهداشت و 5 میلیون نفر نیز از طریق سایت وزارت بهداشت در این طرح ثبت‌نام کرده‌‌اند.

وی افزود: ثبت‌نام هم‌وطنان از طریق 75 هزار نفر از همکاران ما در 37 هزار پایگاه بهداشتی و سلامت انجام شده است.

رئیسی تصریح کرد: از 370 هزار نفری که در چهار روز گذشته در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند 136 هزار نفر دارای اعلائم بوده‌اند که همکاران ما مجدداً برای بررسی وضعیت آنها تماس گرفته‌اند که از این تعداد 29 هزار نفر نیاز به مراقبت در منزل داشته‌اند. همچنین 4500 نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستا‌نها ارجاع شده‌اند که از این تعداد 2200 نفر در بیمارستان بستری هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر 752 نفر نیز به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده‌اند اما نکته قابل توجه موضوع غربالگری شهر به شهر است که خوشبختانه 81درصد از مردم استان گیلان غربالگری شده‌اند. این رقم در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد به 50 درصد و در ایرانشهر به 36 درصد رسیده است.

رئیسی در پایان تأکید کرد: با رعایت کردن نکات بهداشتی امیدواریم بتوانیم طی هفته‌های آینده میزان شیوع بیماری را در کشور کنترل کنیم.

گفتنی است مردم از طریق سایتsalamt.gov.ir می‌توانند در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا شرکت کنند.