۰ نفر

تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به مرز ۱۵هزار نفر رسید

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 425145
تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به مرز ۱۵هزار نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: ۴۹۹۶ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1053 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 14 هزار و 991 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 129 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 853 مورد رسید.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد:  خوشبختانه تاکنون 4996 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

تصویر زیر روند موارد بیماری با تایید قطعی آزمایشگاهی از 30 بهمن تا 25 اسفند ماه را نشان می‌‌دهد.

ویروس کرونا ,

همچنین روند موارد فوت از بین بیماران با تایید قطعی آزمایشگاهی مطابق تصویر زیر است.

ویروس کرونا ,

تصویر زیر نشانگر نسبت سهم موارد شدید بیماری به کل بیماران است؛ بیماران با پیامد فوت، بیماران تحت لوله‌‌گذاری نای و بیماران نیازمند بستری در بخش‌‌های ویژه به‌‌عنوان موارد شدید بیماری منظور شده‌‌اند. اطلاعات نمودار زیر بر اساس موارد بستری در بیمارستان بوده و تعداد بیماران خارج بیمارستانی و موارد بدون علامت در این محاسبات در نظر گرفته نشده است. با در نظر گرفتن تعداد این افراد، سهم موارد شدید، از این میزان کمتر شود.

ویروس کرونا ,

تصویر زیر نشانگر میانگین افراد فوت شده و بهبودیافته است. استان‌‌هایی با بالاترین درصد بهبودی مرکزی، سمنان و کردستان بوده‌‌‌‌اند و گروه های سنی با بالاترین درصد بهبودی 30 تا 40 سال و 40 تا 49 سال هستند.

ویروس کرونا ,

همچنین جدول زیر نشان می‌‌دهد که حدود 12 درصد بیماران بهبودیافته در ابتدا نیازمند انتقال به مراکز درمانی با آمبولانس بودند و بنابراین احتمالاً دارای بیماری نسبتاً شدیدی بوده‌‌اند البته شدت علائم اولیه لزوماً به معنی پیش‌‌آگهی بد در بیماران نیست و با وجود علائم شدید در ابتدا، بهبودی قابل دستیابی خواهد بود.

ویروس کرونا ,