۰ نفر

سواحل جنوب در بحران کرونا تعطیل است!

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۱۴
کد خبر: 424703
سواحل جنوب در بحران کرونا تعطیل است!

«در تعطیلات نوروزی دور استان‌های بوشهر و هرمزگان را خط بکشید.» مخاطب این پیام مسئولان این دو استان، بیش از همه ساکنان نواحی مرکزی و جنوبی ایران و پایتخت نشینان هستند که هر سال از مسیرهای جاده‌ای، هوایی و ریلی خود را به سواحل و بازارهای این دو استان می‌رساندند و ساحل خلیج فارس پر می‌شد از گردشگرانی که آمده بودند تا از آفتاب و هوای بهارانه جنوب لذت ببرند و دربازارهای سنتی و مدرن این دو استان بچرخند. کرونا از هم‌اکنون راه را بر این گردشگران بسته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، فریدون همتی، استاندار هرمزگان  با تأکید بر اینکه از نصب چادر در پارک‌ها و بوستان‌های این استان بشدت جلوگیری می‌شود و حتی اجازه نصب چادر به گردشگران در سواحل هم داده نخواهد شد، افزود: کنترل و مراقبت تردد مسافران در مبادی ورودی استان باید به‌طورجدی و شدید اعمال شود.  وی همچنین یادآور شد: هیچ‌گونه خدمات و تسهیلاتی به گردشگران در هیچ یک از شهرستان‌های استان هرمزگان ارائه نمی‌شود و این سیاست در راستای سیاست‌های دولت برای حفظ سلامتی مردم است.

همتی با اشاره به اینکه در ورودی استان، مسافرانی هم اگر باشند حتماً غربالگری خواهند شد، ادامه داد: در صورت موارد مشکوک، مسافر به شهرش برگردانده خواهد شد و اگر تمایل داشته باشد در استان با هزینه شخصی قرنطینه می‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به فرمانداران دستور داده شده با اعزام اکیپ‌های کنترل و بازدارنده از سفرهای غیر ضروری؛ نسبت به ترددهای درون شهری و حتی روستایی کنترل شدیدتری داشته باشند. در حال حاضر تمام ورودی‌های استان از مرز استان‌های همجوار به‌طور زمینی، ریلی و دریایی کاملاً کنترل می‌شوند. در موارد مشکوک سعی می‌شود مسافر را راضی کنیم تا برگردد در صورت اصرار با هزینه خودشان قرنطینه خواهند شد. استاندار هرمزگان خودداری از ترددهای غیر ضروری و رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا مورد تأکید قرار داد و گفت: فرمانداران با جدیت در راستای آموزش عمومی مردم و فرهنگ‌سازی پیشگیری از بیماری کرونا در همه شهرستان‌های استان گام بردارند. وی از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه هرمزگان استانی مهاجرپذیر است و نمی‌شود مانع ورود و ترددشان شد؛ جز در موارد ضروری به هرمزگان سفری نداشته باشند.  او گفت: «قول می‌دهیم بعداز پایان این بحران کرونا با تمامی امکانات در استان پذیرای مردم کشورمان باشیم.»

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهرنیز اظهار داشت: به مردم در سراسر کشور توصیه می‌کنیم به ماندن در خانه هایشان متعهد باشند و سفرهای غیر ضروری خود رابه زمان‌های دیگر موکول کنند. ورود مسافر به استان در این برهه زمانی واقعاً قابل درک نیست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تأکید بر اینکه در استان بوشهر مبادی ورودی استان با کمک همکاران ما در نیروی انتظامی، هلال احمر و نیروهای بسیج و شبکه بهداشت بشدت کنترل می‌شود، افزود: مسافرها در مبادی استان غربالگری می‌شوند و مواردی که از سوی همکاران ما مشکوک تشخیص داده شوند به قرنطینه می‌روند یا به شهرشان برگردانده خواهند شد.  مسافرانی هم که ازشهرهای آلوده به استان ما سفر داشته باشند، به نقاطی که فرمانداری به این منظور تدارک دیده فرستاده می‌شوند. در صورتی که مسافر تمایلی به این کار نداشته باشد به شهرش برگردانده می‌شود و اصلاً اجازه ورود به استان را ندارد.