۰ نفر

پروتکل‌های جدید درمانی برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۳۷
کد خبر: 424685
پروتکل‌های جدید درمانی برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به ارائه گزارش اقدامات انجام شده کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی به رییس‌جمهور، گفت: پروتکل‌های جدید درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سورنا ستاری با اشاره به پیگیری تلفنی رئیس‌جمهوری از نتایج اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: در این پیگیری توضیح اقدامات انجام شده به استحضار رئیس‌جمهوری رسید.

ستاری افزود: پیگیری امور مربوط به حوزه علم و فناوری در جهت مقابله با ویروس کرونا و تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآزمایی بالینی و بهره‌برداری داروهای جدید در حالت ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کمیته مشترک علمی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی و فناوری تشکیل شده که در حال حاضر ده‌ها پروژه پژوهشی مشترک تعریف شده است و به‌زودی نتایج برخی از آنها مشخص خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به اینکه تأکید و درخواست رئیس‌جمهور بر اینکه هرچه زودتر باید ماهیت این ویروس و حرکت و تأثیرگذاری و عملکرد آن در افراد مختلف مشخص و تشخیص داده شود، تاکید کرد: باید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و محققانی که در مقابله با ویروس کرونا مشغول به کار شده‌اند، صورت گیرد. همچنین مطالعات جدی در مقابله با این ویروس باید انجام شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی، در گزارش ستاری آمده است: پروتکل‌های جدید درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است. همچنین اقداماتی در راستای مطالعات بالینی زیر نظر این وزارتخانه با اخذ گواهی مربوط از کمیته اخلاق پزشکی صورت گرفت.