۰ نفر

گزارشی از هشتگ جدید پزشکان در روزهای کرونایی؛

ویزیت رایگان بیماران در فضای مجازی

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۶:۳۰
کد خبر: 424402
ویزیت رایگان بیماران در فضای مجازی

«#تخصص_من_رایگان»، این هشتگی است که بتازگی در شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی پزشکان به راه افتاده و البته با استقبال کاربران فضای مجازی رو به رو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، برخی پزشکان مراکز درمانی خصوصی یا آنهایی که مطب خود را به‌دلیل سرایت ویروس کرونا تعطیل کرده‌اند در شرایط حساس کنونی که هر لحظه احتمال ابتلا به این ویروس را دارند هشتگی به راه انداخته‌اند برای کمک به بیماران.در حالی که برخی پزشکان و کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشغول رسیدگی به وضعیت بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا هستند این ایده به‌عنوان «تخصص من رایگان» از سوی تعدادی از پزشکان می‌تواند گره‌ای از مشکلات بیماران غیر کرونایی باز کند. پیام‌های زیر نمونه‌ای از اعلام آمادگی برخی پزشکان متخصص در شبکه‌های اجتماعی برای پاسخگویی به کسانی است که نیازمند مشاوره‌های پزشکی هستند.«من دکتر نیک منظر متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در حیطه تخصص خودم در صورتی که احتیاج به معاینه نداشته باشید، هستم.» برای بررسی بیشتر این پویش با چند نفر از پزشکان تماس گرفتیم. دکترعلیرضا مدرس، متخصص نوزادان و کودکان که از روز نخست شیوع ویروس کووید 19 در شبکه‌های اجتماعی پاسخگوی سؤالات پدر و مادران است درباره این هشتگ می‌گوید: «به دلیل اینکه این وضعیت بسیار حساس است و برای پیشگیری از تردد مردم در شهر و از طرفی پاسخگویی به سؤالات آنها به‌طور خودجوش این هشتگ به راه افتاده و به‌نظرم ایده بسیار جالبی است چراکه به‌عنوان پزشک می‌توانیم به بیماران و خانواده هایشان مشاوره بدهیم و دین خود را در این وضعیت به مردم و جامعه پزشکی ادا کنیم.»

دکتر علی جوشقانی، متخصص ارولوژی هم با استقبال از این هشتگ در این باره چنین می‌گوید: «تا جایی که بشود باید مردم را در خانه نگه داریم و نیازهای پزشکی آنها را رفع کنیم. من هم به‌عنوان پزشک در این پویش شرکت کرده‌ام و به کسانی که پیام می‌دهند مشاوره می‌دهم، فرقی نمی‌کند بیمار خودم باشند یا بیماری پزشک دیگری.اگر موضوع بیماری تماس گیرنده تقریباً حاد باشد به‌طور تصویری معاینه می‌کنم تا در صورتی که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارد از خانه خارج شود.این پویش در این برهه از وضعیت کشور که گرفتار ویروس کروناست می‌تواند بخشی از بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی را کم کند و مطمئناً در طول روزهای آینده پزشکان دیگری هم به این پویش خواهند پیوست.» زیبا ذاکری یکی از کسانی است که مشکل پوستی خود را با استفاده از همین هشتگ برطرف کرده است. او با اشاره به اینکه این هشتگ کمک می‌کند تا مردم کمتر از خانه خارج شوند، عنوان می‌کند: «من با این هشتگ در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدم و با پزشک متخصص پوست تماس گرفتم و مشکلم را گفتم. او هم دارویی را تجویز کرد که بسیار مفید و اثربخش بود. در این موقعیت این ایده پزشکان برای به راه انداختن چنین هشتگی کمک بسیار خوبی است به مردم و امیدوارم این فعالیت تا پایان نابودی کرونا ادامه داشته باشد.»