۰ نفر

ممنوعیت فروش تور در مسیر کیش

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
کد خبر: 423728
ممنوعیت فروش تور در مسیر کیش

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به توقف پروازهای مسیر رشت و رامسر در استان‌های گیلان و مازندران اظهار داشت: ضرورت دارد مردم به توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر عمل کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی ، با اشاره به تقاضای کاهش سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت:‌ضرورت دارد مردم به توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر عمل کنند.

وی با اشاره به کاهش شدید تقاضای سفرهای هوایی در ایام پیش‌رو اظهار داشت: ناوگان حمل‌ونقل هوایی با توجه به تعهداتی که از گذشته داشته است نسبت به انجام پروازهای خود اقدام می‌کند اما درصد زیادی از صندلی پروازها خالی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: نرخ‌های حمل‌ونقل هوایی که توسط شرکت‌‌های هواپیمایی ارائه می‌شود در حال حاضر قیمت‌های کف جدول نرخ‌ها است.

وی با اشاره به توقف پروازهای کیش توسط شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: با توجه به تشخیص اداره بهداشت و سلامت کیش و ارگان‌های متولی در این جزیره مقرر شد پرواز همه شرکت‌های هواپیمایی غیر از کیش‌ایر به این جزیره ممنوع شود.

اسعدی سامانی ادامه داد:‌ فقط از شهرهای تهران، شیراز، بندرعباس، اصفهان و مشهد چند پرواز در مسیر کیش آن هم برای کیش‌وندان یا افرادی که امر اداری در کیش دارند انجام می‌شود.

وی افزود: کیش‌وندان با ارائه کارت کیش‌وندی و افرادی که مأموریت دارند با ارائه حکم مأموریت امکان پرواز به جزیره کیش را دارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:این پروازها توسط کیش‌ایر انجام می‌شود و این موضوع تصمیم همه شرکت‌های هواپیمایی است. از سوی دیگر ضرورت داشت مسافرانی که در کیش مانده بودند به شهرهای خود منتقل شوند.

وی اضافه کرد:‌در حال حاضر فروش تور به هیچ عنوان در مسیر کیشی مجاز نیست و اگر فروشی از طریق سایت‌ها در این مسیر انجام شود تخلف است.

* توقف پروازهای رشت و رامسر

اسعدی کرمانی اظهار داشت: در حال حاضر در مسیر رشت و رامسر پروازها به دلیل نبود مسافر و لزوم جلوگیری از نقل و انتقال متوقف است.

*‌برقراری پروازها به دلیل حفظ ارتباطات پایتخت با دیگر نقاط کشور است

وی با بیان اینکه پروازها در حمل‌ونقل عمومی هوایی کماکان انجام می‌شود، گفت: ضرورت دارد مردم در راستای حفظ سلامت خود از انجام سفر خودداری کنند اما پروازها با وجود ظرفیت خالی انجام می‌شود چون ضرورت دارد ارتباط پایتخت و دیگر نقاط کشور برقرار باشد ضمن آنکه جابه‌جایی پزشکان و دیگر موارد ضروری از طریق حمل‌ونقل هوایی انجام می شود.