۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش ساعات درسی شبکه آموزش برای دانش آموزان

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۶:۱۶
کد خبر: 423407
افزایش ساعات درسی شبکه آموزش برای دانش آموزان

دانش‌آموزان شش روزی است که پای مدرسه تلویزیونی می‌نشینند و از طریق معلمان در شبکه آموزش درس و مشق را پیگیری می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، مدرسه‌ای که حالا به گفته مسئولان آموزش و پرورش با استقبال خانواده‌ها مواجه شده است و آنها از مسئولان آموزشی خواستند تا کلاس درس تلویزیونی را برای دانش‌آموزان بیشتر کنند. همین مسأله باعث شد تا وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کند ساعت‌های آموزش در رسانه ملی افزایش پیدا می‌کند. دیروز هم مدیر شبکه‌آموزش از افزایش ساعت‌های آموزش در این شبکه و همچنین پیوستن شبکه چهار برای آموزش به دانش‌آموزان خبر داد. براساس اعلام مدیران شبکه آموزش، فاز اول مدرسه تلویزیونی ایران از (۱۰ اسفند ماه) با۱۰ تا ۱۲ کلاس درسی آغاز شد و در ادامه کار از فاز دوم یعنی سه‌شنبه (۱۳ اسفند) این آموزش به ۱۴ تا ۱۶ کلاس درس افزایش پیدا کرد و حالا در فاز سوم مدرسه تلویزیونی دانش‌آموزان در شبکه آموزش به ۳۰کلاس درس رسیده است. همچنین شبکه چهار هم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ کلاس‌های درسی برای برخی از پایه‌های تحصیلی برگزار می‌کند.بنابراین ساعت کلاس‌های درسی شبکه آموزش (۸ تا ۹:۳۰) متوسطه اول، (۱۰:۳۰ تا ۱۴) ابتدائی، (۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰) و (۲۲ تا ۲۳) متوسطه دوم دررشته‌های ریاضی و تجربی خواهد بود و شبکه چهار ساعت (۸تا ۹)، (۱۰ تا ۱۲) و (۱۳ تا ۱۵) به ارائه کلاس‌های متوسطه دوم دررشته‌های انسانی٬ معارف اسلامی و کار و دانش خواهد پرداخت. معاون ابتدایی وزیرآموزش و پرورش درباره افزایش ساعت درسی مدرسه تلویزیونی  می‌گوید: وضعیت نگران‌کننده‌ای برای خانواده‌ها است از یک طرف خانواده‌ها نگران سلامت دانش‌آموزانشان هستند و از سوی دیگر دلشان نمی‌خواهد دانش‌آموزشان از درس عقب بماند. لذا باتوجه به وضعیت نامعلوم تعطیلات و همچنین بنا به درخواست خانواده‌ها تصمیم گرفتیم با مسئولان رسانه ملی مذاکراتی داشته باشیم تا با همکاری هم آموزش از راه شبکه‌های سیما را افزایش دهیم.

رضوانه حکیم‌زاده می‌افزاید با توجه به بررسی‌های مسئولان آموزش و پرورش و همچنین پیشنهادات معلمان و مدیران در شهرهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که برخی از خانواده‌ها در نقاط مختلف کشور به امکانات فناوری و شبکه‌های اجتماعی متصل نیستند بنابراین در جهت عدالت آموزشی از رسانه ملی خواستیم تا ساعت‌های بیشتری را به برنامه‌های آموزشی اختصاص دهد.

او با تأکید بر اینکه در همه پایه‌های تحصیلی ساعت برنامه درسی افزایش می‌یابد می‌گوید: مسیر آموزش متوقف نمی‌شود و ما باکمک صداوسیما این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. البته در چنین آموزش‌هایی نقش خانواده‌هابخصوص در دوره ابتدایی بسیار مهم است. دانش‌آموزان در دوره ابتدایی نباید احساس کنند که آموزش متوقف شده است چرا که آنها در این دوران مسئولیت پذیر و فعالیت‌های گروهی و نظم و انضباط را یاد می‌گیرند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش از خانواده‌ها درخواست کرد که برای روحیه دادن به دانش‌آموزان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تداوم نظم و انضباط در پیش بردن برنامه‌های درسی حتماً در کنار بچه‌ها باشند و در کنار کودکان خود برنامه‌های شبکه آموزش را تماشا کنند.