۰ نفر

خیزش گرد و خاک در جنوب شرق کشور

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۰
کد خبر: 423145
خیزش گرد و خاک در جنوب شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک در جنوب شرق کشور خواهیم بود که موجب کاهش دید افقی در این مناطق می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ فریبا گودرزی روز دوشنبه افزود: امروز سامانه بارشی که در جنوب شرق کشور فعال است در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و دریای عمان سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی اظهار داشت: از اواخر وقت دوشنبه این سامانه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود، همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید بوده که در برخی مناطق موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی می شود ، از سه شنبه تا پایان هفته در بیشتر نقاط کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود که این افزایش در نیمه شرقی کشور محسوس تر است.

گودرزی ادامه داد: روزهای پنج شنبه و جمعه به سبب سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف است ، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۶ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۶ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: اردبیل با دمای هشت درجه زیر صفر و  بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.