۰ نفر

احداث بیمارستان صحرایی در لاکان رشت آغاز شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰
کد خبر: 422641
احداث بیمارستان صحرایی در لاکان رشت آغاز شد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به آغاز ساخت احداث بیمارستان صحرایی در لاکان رشت از وزیر بهداشت خواست با توجه به کمبود کادر درمانی و پرستاری در گیلان، پرستاران استان‌هایی که در آنان شیوع کرونا کم است را به گیلان اعزام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدحسین قربانی دقایقی پیش با بیان اینکه استان گیلان در هفته گذشته پیک شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است، اظهار کرد: امروز در یک جنگ تمام‌عیار هستیم زیرا کرونا یک ویروس به‌عنوان یک دشمن نامرئی و خشن در کمین تک‌تک مردمان گیلان بوده و اگر مردم به آن توجه نکنند قطعاً با مشکل مواجه می‌شوند.

وی خود قرنطینه شدن مردم در منازل را یک تکلیف شرعی و انسانی دانست و گفت: تنها را قطع زنجیره ویروس کرونا و کنترل آن، ماندن مردم در منازل خود است و اگر مردم به این امر توجه نکنند شاید مجبور شویم با قوه قهریه مردم را در منازل قرنطینه کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اذعان به اینکه مسدود شدن جاده‌های گیلان اقدام بسیار خوب و مؤثری

بوده است، تصریح کرد: مسدود شدن جاده‌های ورودی استان گیلان اقدام بسیار خوبی بود زیرا ما در گیلان توانایی خدمات‌رسانی به بیماران خود را هم نداریم چه برسد به مسافران.

قربانی مهم‌ترین نیازمندی‌های گیلان را تجهیزات پزشکی برای کادر درمانی دانست و افزود: تجهیزات حفاظت شخصی پرستاران و پزشکان به‌مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی ازجمله نیازمندی‌های مهم برای سربازان خط مقدم مقابله با کرونا است که باید فراهم شود.

وی با تأکید بر کمبود تخت در بیمارستان‌های استان گیلان بیان کرد: با توجه به نیاز بستری شدن و حاد بودن شرایط بعضی از بیماران نیاز داریم تا تخت‌های بیمارستان به‌ویژه تخت‌های آی سی یو را در قالب افزایش تخت‌های کل بیمارستان‌های استان یا احداث بیمارستان صحرایی افزایش دهیم.

عضو ستاد مرکزی قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا کشور با بیان اینکه در استان کمبود کادر درمانی و پرستاری وجود دارد، گفت: در تماسی که با وزیر بهداشت داشتم گفتم تا پرستاران استان‌هایی که در آنان شیوع کرونا کم است را به استان گیلان اعزام کنند زیرا کادر درمانی ما بسیار خسته هستند‌.

قربانی از استارت احداث زیرساخت بیمارستان صحرایی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد سپاه پاسداران ۱۰۰ تخت در بیمارستان رازی اختصاص و آغاز احداث زیرساخت بیمارستان صحرایی در لاکان توسط سپاه پاسداران و ارتش انجام شود.