۰ نفر

شمار تلفات بیماری کرونا در اصفهان به ۱۱نفر رسید

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبر: 422590
شمار تلفات بیماری کرونا در اصفهان به ۱۱نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه ۱۸۳بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، گفت: تاکنون ۱۱نفر از بین آنها فوت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آرش نجیمی افزود: بیشتر افراد جان باخته بر اثر بیماری کرونا در استان بالای ۶۰ سال سن دارند اما یکی از آنها فردی حدود ۱۷ ساله و دارای بیماری زمینه دیابت نوع یک بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تا شانزدهم اسفند از ۷۳۲ نمونه مشکوک گرفته شده، جواب آزمایش ۱۸۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۵۴۹ مورد منفی بود.

وی با بیان‌اینکه مبتلایان به این بیماری ۱۱۵ مرد و ۶۸ نفر زن هستند، اضافه کرد: در بین آنها یک زن باردار نیز وجود دارد که حال وی در زمان حاضر در شرایط مساعد است.

نجیمی با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شناسایی شدند، شمار آنها را در اصفهان ۱۰۴ نفر، نجف‌آباد۱۵ نفر، نطنز ۱۰ نفر، اردستان هشت نفر، لنجان هشت نفر، نایین ۶ نفر، مبارکه ۶ نفر، شهرضا ۶ نفر، شاهین شهر و میمه پنج نفر، فلاورجان چهار نفر، خمینی شهر چهار نفر، خوانسار سه نفر، چادگان یک نفر، سمیرم یک نفر، فریدن یک نفر و گلپایگان یک نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: تاکنون از بین آنها ۱۱ نفر فوت کردند، ۱۵ نفر از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۵۷ نفر بستری هستند.

نجیمی در باره تفاوت آمار استان اصفهان با آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت توضیح داد که این موضوع در حال بررسی است اما ما تعداد مبتلایان را روز به روز بر اساس اسامی که در اختیار داریم اعلام می کنیم.

وی در باره توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز گفت: هنوز با مشکل تهیه الکل مواجهیم اما مشکل مواد ضد عفونی کننده در حال برطرف شدن است و بزودی وارد بازار می شود.

نجیمی با اشاره به آماده شدن حدود ۱۶۰ هزار ماسک پارچه ای در اصفهان افزود: برای محل توزیع آنها در حال برنامه ریزی هستیم و امید است از فردا بطور تدریجی وارد بازار شود.