۰ نفر

ابتلا به کرونا تا ۱ماه آینده در ووهان صفر می‌شود

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۷
کد خبر: 422489
ابتلا به کرونا تا ۱ماه آینده در ووهان صفر می‌شود

به گفته یکی از متخصصان چینی، احتمالاً موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ووهان، مرکز انتشار این ویروس در چین، تا پایان ماه مارس میلادی به صفر می رسد.

به گزارش رویترز، یکی از متخصصان چینی عضو هیئت ارشد مبارزه با ویروس کرونا گفت احتمالاً موارد جدید ابتلا به این ویروس در ووهان، مرکز انتشار ویروس کرونا در چین، تا پایان ماه مارس میلادی به صفر می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کمیته سلامت ملی چین اعلام کرد موارد جدید ابتلا به این ویروس در روز چهارشنبه 139 نفر بوده است. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به 80409 نفر می‌رسد. مقامات گزارش داده‌اند 119 مورد جدید در روز گذشته به ثبت رسیده و 125 مورد هم در روز قبل از آن گزارش شده است.

 موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا پس از سه روز متوالی کاهش، دوباره در ووهان افزایش یافته است. به نظر می رسد این بیماری از یک بازار غذاهای دریایی در چین در اواخر سال گذشته میلادی شیوع پیدا کرده است.

ژانگ بولی گفت ابتلا به ویروس کرونا تقریباً در تمام مناطق خارج از استان هبئی با مرکزیت ووهان تا پایان ماه گذشته متوقف شده است. وی تخمین می زند گسترش این ویروس در سایر شهرهای استان هبئی هم تا اواسط ماه مارس پایان یابد.

 تعداد موارد جدید ابتلا به این ویروس در استان هبئی به جز ووهان در هفت روز گذشته تک رقمی بوده است و در روز چهارشنبه تنها 3 نفر ثبت شده اند. در سایر مناطق چین خارج از استان هبئی تنها 5 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

 آمار مرگ و میر شیوع این ویروس در چین به 3012 نفر تا پایان روز چهارشنبه رسیده بود. تمام این مرگها در استان هبئی بوده اند و 23 نفر در ووهان ثبت شده است.

 حالا مقامات چین تمرکز خود را بر توقف ورود این ویروس از خارج از کشور گذاشته اند. موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین حالا از آمار چین پیشی گرفته است. آمار ابتلا در ایتالیا، کره جنوبی و ایران نگران کننده است. در آمریکا 11 نفر جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و موارد جدیدی در نیویورک و لس آنجلس دیده شده است.