۰ نفر

جزییات مصوبات ستاد مقابله با کرونا در تهران

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۲
کد خبر: 422441
جزییات مصوبات ستاد مقابله با کرونا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، به تشریح تصمیمات جلسه اخیر ستاد پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی رضا زالی، گفت: مقرر شد با تأیید مدیران ادارات با مرخصی استحقاقی گروه‌های پرخطر و شیفت بندی و دورکاری سایر کارمندان موافقت شود.

وی اظهار کرد: پیرو تصمیمات قبلی مقرر شد تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در تهران تا آخر اسفند ۹۸ تعطیل باشد و در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات نوروز متناسب با شرایط روز تصمیم گرفته شود.

زالی ادامه داد: استمرار تعطیلی مراکزی همچون سالن‌های ورزشی، تئاتر، سینما و نماز جمعه نیز در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مقرر شد نظارت لازم بر برخی از امکنه مثل تالارهای پذیرایی که در رابطه با این مصوبه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند، توسط همکاران محترم نیروی انتظامی اعمال شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از اعمال کنترل بیشتر بر مبادی ورودی استان تهران خبر داد و افزود: در همین راستا اگر طی فرآیند بیماریابی که با همکاری سیستم بهداشت و درمان و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، موارد مشکوکی مشاهده شود، فرد ۱۴ روز قرنطینه می‌شود.

زالی با اشاره به لزوم توجه ادارات به تسهیل مرخصی استحقاقی به کارمندانی که جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند، عنوان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد به منظور کاهش تردد و جلوگیری از حضور غیر ضروری افراد در سطح شهر، کارمندان به صورت چرخشی و شیفت بندی مشغول شوند و در صورت امکان با دورکاری افراد موافقت شود.