۰ نفر

کرونا در قم؛ آمار قربانیان به ۳۰ نفر رسید

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 422257
کرونا در قم؛ آمار قربانیان به ۳۰ نفر رسید

امروز آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بررسی شد و اعلام رسیدن آمار فوتی های قم در اثر ابتلای به ویروس کرونا به ۳۰ نفر از محورهای آن بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در این جلسه با بیان قدردانی رهبر معظم انقلاب به کادر درمانی و مدیران استانی در مبارزه با بیماری کرونا گفت: مردم قم همواره در صف مقدم انقلاب حرکت کرده اند و در بلای این ویروس منحوس بار دیگر مردم قم از این آزمون سربلند خارج می شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی به پیگیری هرچه بیشتر کمبودهای موجود تاکید کرد و گفت: برخی از این کمبودها در سطح استان با پیگیری مسئولان مرتفع می شود، اما برخی از آنان نیاز به پیگیری در سطح ملی دارند که باید از طریق وزارت بهداشت تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

آمار فوتی های کرونا در قم به ۳۰ نفر رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

علی اِبرازه با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبود یافته هم ترخیص می شوند.

وی مهم‌ترین شیوه مبارزه با کرونا را ایزوله خانگی دانست و یادآورشد: ۲۰ هزار مترمربع از سطح شهر گندزدایی می شود و یک بیمارستان سیار ارتش در منطقه پردیسان راه اندازی و یک بیمارستان سیار دیگر هم توسط سپاه در منطقه جمکران به زودی مستقر می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: یک هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تاکنون به مردم تحویل و از امشب توزیع دوباراه این اقلام بین شهروندان از سر گرفته می شود.

وی با توجه شیوع ویروس کرونا خواستار افزایش روزهای تعطیل در استان شد و گفت: آمارهای به دست آمده نشان می دهد در روزهای تعطیل تعداد بستری‌ها به مراتب کاهش می‌یابد و امیدواریم مسئولان استان با افزایش موقت روزهای تعطیل به این روند کمک کنند.

همچنین فرمانده سپاه استان قم در این جلسه، به برخی اقدام‌های صورت گرفته برای کنترل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: پدافند جنگ نوین سپاه پاسداران با ۱۲ خودرو از ۸ اسفندماه جاری تاکنون ۵۲۰ هزار متر مربع از اماکن عمومی را ضدعفونی کرده است.

مشارکت سپاه در مبارزه با شیوع کرونا

سردار سید محمدتقی شاهچراغی به کشف اقلام متعدد احتکار شده از قبیل ماسک و ژل ضدعفونی توسط نیروهای سپاه اشاره کرد و گفت: از روز گذشته یگان فاتحین سپاه با استقرار در خروجی‌های استان اقدام به غربالگری و تب‌سنجی مسافران می کنند.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.