۰ نفر

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی؛

ابعاد مختلف کرونا و تاثیرات آن بر حوزه‌های گوناگون بررسی شد/ ارجاع اختلافات طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۱۸
کد خبر: 422164
ابعاد مختلف کرونا و تاثیرات آن بر حوزه‌های گوناگون بررسی شد/ ارجاع اختلافات طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران

در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، اعضای دولت ضمن تشکر از مجاهدت‌های کادر پزشکی، پرستاری و بیمارستانی کشور، ابعاد مختلف ویروس کرونا و تأثیرات آن بر حوزه‌های گوناگون را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مطابق مقرره امروز دولت، دستگاه های اجرایی موظف شدند در دستگاه های متبوع خود، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را تشکیل دهند. از جمله وظایف این ستاد، بررسی تأثیرات کرونا بر حوزه کاری آن دستگاه و راه های کاهش آن است. کاهش آثار اقتصادی، اجتماعی و دعاوی قضایی از جمله موضوعات مورد بررسی ستادهای مزبور خواهد بود.
رئیس جمهور در ادامه، وزیر دادگستری را موظف نمود تا به منظور کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا، اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا را در مورد مرخصی زندانیانی که آزادی آنان خطرآفرین نیست، پیگیری کند.
ارجاع اختلافات طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران به شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور
با تصویب هیات وزیران اختلاف های ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به تعداد ۲۴ طرح عمرانی دستگاه های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران برای داوری به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به تعیین شورای مذکور به عنوان مرجع داوری، ارجاع می شود. صدور مجوز امضای موافقت‌نامه بین ایران و یونسکو راجع به ادامه فعالیت مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس هیات وزیران با انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) درخصوص ادامه فعالیت مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی تحت نظارت یونسکو (گروه ۲) در تهران موافقت کرد.
مطابق این تصمیم، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجاز است نسبت به انجام اقدامات لازم، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.
گفتنی است، قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) راجع به تأسیس مرکز مطالعاتی منطقه ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی تحت نظارت یونسکو (گروه ۲) در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید.
مجوز ورود کامیون اهدایی دولت و مردم لهستان به راننده ایرانی
هیات وزیران با صدور مجوز ترخیص کامیون اهدایی دولت و مردم لهستان به یک راننده ترانزیت ایرانی با تأیید وزارت امور خارجه و با رعایت قانون مقررات صادرات و واردات و با معافیت از سود بازرگانی موافقت کرد.
گفتنی است، راننده تزانزیت ایرانی که در سفر به لهستان، کامیون تریلر وی با نقص غیرقابل رفع مواجه شده بود، با حمایت سندیکای رانندگان این کشور و با ایجاد پویش مردمی و پوشش گسترده رسانه ای در آن کشور، کامیون دیگری را به عنوان هدیه و نماد قدرشناسی مردم لهستان از محبت های مردم ایران به آوارگان لهستانی طی جنگ جهانی دوم دریافت نمود.
تصویب آیین‌نامه نحوه تعیین از کارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان
هیات وزیران به استناد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی تعیین نحوه ازکارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان را مشتمل بر چهار ماده و با توجه به وضعیت فعلی سلامت روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنها تصویب کرد.
مطابق این آیین‌نامه، ازکارافتادگی کلی به وضعیت جانبازان و آزادگانی اطلاق می شود که اختلالات و نقص های جسمی یا روانی ناشی از جانبازی با تشخیص کمیسیون پزشکی و هم‌چنین وضعیت های اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنها به گونه ای است که این دو گروه را با محدودیت هایی مواجه می کند.
جانبازان و آزادگانی که بر اساس تشخیص کمیسیون پزشکی و با توجه به شاخص های مندرج در این آیین‌نامه، حداقل ۶۶ امتیاز از مجموع یکصد امتیازات لازم را کسب کنند، مشمول از کارافتادگی کلی قرار می گیرند.
هم‌چنین، جانبازان و آزادگان با حداقل سن ۱۸ سال تمام و تا زمان سن بازنشستگی بر اساس قوانین مربوط مشمول این آیین‌نامه می شوند.
تشخیص از کارافتادگی کلی برای کارکنان پایور نیروهای مسلح برعهده کمیسیون های پزشکی نیروهای مسلح و برای بسیجیان، سربازان و نیروهای مردمی، کمیسیون پزشکی تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیسیون های عالی پزشکی نیروهای مسلح است.