۰ نفر

اعتبار گواهینامه‌های منقضی شده رانندگان تا ۱۵اردیبهشت تمدید شد

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹
کد خبر: 422143
اعتبار گواهینامه‌های منقضی شده رانندگان تا ۱۵اردیبهشت تمدید شد

رییس پلیس راهور ناجا گفت: برای جلوگیری از ازدحام در مراکز شماره گذاری، رانندگان خودروهایی که معاینه فنی شان به اتمام رسیده یا اعتبار گواهینامه آن‌ها منقضی شده است نیاز به تمدید تا ۱۵اردیبهشت سال آینده ندارند و رانندگان می‌توانند تردد کنند و جریمه هم نخواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز شماره گذاری میثم اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز شماره گذاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، آنهایی که می خواهند نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام کنند و آنهایی که وکالت دارند می توانند نقل و انتقال خودرو را به سال آینده موکول کنند، حتما این کار را انجام بدهند و اگر مدت اعتبار وکالت نامه انها محدود است می توانند نسبت به افزایش مدت اعتبار آن اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص آموزشگاه های رانندگی هم گفت: درخصوص آموزشگاه های رانندگی که ثبت نام در آنجا وجود دارد کلاس های آموزش را تعطیل کردیم و ابلاغ شده که آزمون آیین نامه در هیچ جا برگزار نشود و فقط آزمون عملی را اجرا خواهیم کرد.

سردار هادیانفر افزود: مشکل بعدی ما در ستادهای ترخیص خودرو بود که تا اوایل هفته آینده با سیستم طرح گسترشی که ایجاد شده، از طریق دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور در مرحله اول ۱۳ استان و کلانشهر انجام خواهد گرفت. در واقع مردم عزیزمان از هفته آینده می توانند به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و نسبت به ترخیص خودرو خود اقدام کنند.

وی افزود: تعطیلی مراکز شماره گذاری در گرو تصمیم گیری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونای هر استان است و اگر مراکز تعویض پلاک هر استانی تعطیل شد به مردم توصیه می‌شود به مراکز استان‌های مجاور مراجعه نکنند.
سردار هادیانفر گفت: البته فرماندهی محترم نیروی انتظامی پیگیر این موضوع بوده و از هیئت دولت در خصوص تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو سوال کرده است و منتظر پاسخ هستیم.