۰ نفر

بارش‌های پراکنده در کشور؛ ورود سامانه بارشی جدید

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۲۵
کد خبر: 421937
بارش‌های پراکنده در کشور؛ ورود سامانه بارشی جدید

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه تا آخر هفته بارش های پراکنده برف و باران در نقاط مختلف کشور ادامه دارد اما شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی روز چهارشنبه افزود: امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد، در جنوب شرق و شرق  باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد. پنجشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد تداوم داشته و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است اما در نیمه غربی کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف بوده و روند افزایش نسبی دما ادامه دارد و بعدازظهر در دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ یکشنبه نیز در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و دامنه های البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین پنجشنبه و جمعه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی مانند تهران، کرج، اراک و اصفهان و روز شنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

غبار محلی در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران است صاف به تدریج غبار محلی خواهد داشت که این شرایط تا شب ادامه دارد. کمینه دمای امروز صبح تهران ۳ درجه بالای صفربود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۴ درجه بالای صفر می شود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۹ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.