۰ نفر

چه کسانی باید ماسک بزنند؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۲
کد خبر: 421928
چه کسانی باید ماسک بزنند؟

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: استفاده از ماسک به صورت عام برای همه توصیه نمی‌شود و تنها افراد دارای علائم بیماری باید از آن استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مسعود مردانی در خصوص استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا توضیح داد: استفاده از ماسک به صورت عام برای همه توصیه نمی‌شود اما اگر فردی علائمی از جمله عطسه، سرفه و آبریزش بینی دارد، برای جلوگیری از انتقال آن به دیگران باید از ماسک استفاده کند اما استفاده دائم از آن برای افراد عادی ضرورتی ندارد.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: در صورتی که هموطنان وارد بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی شدند، حتماً از ماسک استفاده کنند چراکه در این محیط در معرض بسیاری از بیماری‌ها خواهند بود. به علاوه از خانواده بیماران می‌خواهیم میزان ملاقات با بیماران را بسیار کاهش دهند و از هر خانواده تنها یک نفر برای ملاقات به بیمارستان مراجعه کند.

مردانی در خصوص انواع ماسک‌ها نیز بیان کرد: افراد عادی در صورت حضور در محیط‌های پر ازدحام از جمله مترو و وسایل حمل و نقل عمومی یا در مواجهه با افراد بیمار از ماسک‌های معمولی استفاده کنند اما بیماران، پرستاران و پزشکان حتماً باید از ماسک‌های N۹۵ و فیلتر دار که میزان نفوذپذیری پایین‌تری دارد، استفاده کنند.

وی با اشاره بر علائم ویروس کرونا نیز توضیح داد: ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا علائمی ندارند و تنها ۲۰ درصد دارای علائم هستند. علائم این بیماری نیز تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه و تنگی نفس است.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: هنگامی که این بیماری عمیق شود، تبدیل به سینه پهلو می‌شود و همراه با تب و لرز، تنگی نفس و خلط خواهد بود. در صورتی که بیمار دچار تنفس‌های زیاد شد، باید حتماً به پزشک مراجعه کرده و در صورت تشخیص بستری شود. عمده موارد این بیماری، بدون علامت هستند و غالباً علامت آن به صورت سرماخوردگی ساده است.

مردانی با اشاره بر احتمال مرگ بر اثر ابتلاء به این ویروس عنوان کرد: افراد بستری در بیمارستان ۱۳ درصد احتمال مرگ و میر دارند اما مبتلایان عادی و غیر بیمارستانی تنها بین ۲ الی ۳ درصد احتمال فوت دارند.

وی درباره راه‌های درمان کرونا نیز توضیح داد: تاکنون هیچ داروی مؤثری توسط مجامع دارویی جهان برای این بیماری تعیین نشده و واکسنی نیز برای آن ساخته نشده است. بهترین راه مقابله با این بیماری، رعایت بهداشت فردی و عدم ابتلاء به آن است.