۰ نفر

بارش‌ برف و باران و بروز گردوخاک در برخی نقاط کشور

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 421643
بارش‌ برف و باران و بروز گردوخاک در برخی نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سه شنبه ۱۳ اسفندماه، در بخش هایی از شمال شرق و دامنه های البرز شرقی بارش برف و باران و وزش باد رخ می دهد، اما در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه  افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در روز سه شنبه در استان‌های واقع در شمال شرق و دامنه های البرز شرقی بارش برف و باران و وزش باد و در بخش‌هایی از شرق استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق فعال بوده و در اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و تا صبح پنجشنبه هوای سرد در شمال شرق و شرق کشور ماندگار است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت و از اواخر وقت جمعه سامانه بارشی دیگری وارد کشور می شودو در روز شنبه شمال غرب، برخی نقاط جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج دامنه های البرز مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی اظهارداشت: روز سه شنبه دریای خزر و طی روزهای آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران صاف 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و شب صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.